تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0

بیش از ۱۷ هزار نفر با معلولیت بینایی زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند

  • کد خبر : 21424
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
بیش از ۱۷ هزار نفر با معلولیت بینایی زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۱۷ هزار و ۳۲۲ نفر دارای معلولیت بینایی زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

مهران کریمیان روز سه‌شنبه در آیین عصای سفید در کتابخانه مرکزی اهواز، اظهار کرد: بخش عمده ای از جامعه ما روشندلان عزیز هستند و این جشن به پاس قدردانی از این قشر توانمند و با استعداد برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۹۰ میلیون نفر در جهان دارای آسیب بینایی هستند که یک پنجم نابینا و باقی کم بینا هستند، گفت: ۲۴۰ هزار نفر نیز در کشور دارای آسیب بینایی زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: بهزیستی در سه حوزه برای جامعه معلولان و روشندلان خدمات ارائه می دهد که در هرسال طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای سنین سه تا ۶ سال انجام می شود و در ۶ ماه اول سال جاری ۵۵ هزار و ۳۲۴ کودک مورد معاینه قرار گرفتند.

کریمیان خاطرنشان کرد: همچنین برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی در سطح مراکز مشاوره استان اجرا می شود و ۲ مرکز توانبخشی در استان نیز برای خدمت‌رسانی به کودکان زیر ۶ سال، فعال هستند.

وی یادآور شد: در این ۲ مرکز ۷۳ کودک دارای آسیب بینایی و ۲۰۶ دانشجو از خدمات موجود، استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: ۹۲۰ وسیله توانبخشی نیز برای این مجموعه در طول ۶ ماه اخیر تهیه و بین افراد توزیع شده و در تلاش هستیم انجمن های نابینایان و موسسات خیریه بیشتری در استان، فعال شوند.

وی بیان کرد: اکنون پنج انجمن نیز در شهرستان های اهواز، دزفول، بهبهان، امیدیه و آبادان فعال هستند و به جامعه معلولان و روشندلان خدمت رسانی می‌کنند.

کریمیان خاطرنشان کرد: تسهیلگری برای اشتغال نیز یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان بهزیستی برای جامعه روشندلان و معلولان است که مهمترین اقدام در خردادماه سال جاری، برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان بود که ۸۸۱ معلول دارای تحصیلات دانشگاهی در این آزمون شرکت کرده و در نهایت ۲۷۵ نفر جذب سیستم های دولتی در استان می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین کمک هزینه ودیعه و ساخت مسکن نیز از جمله خدمات ارزشمند به این جامعه است که در یک سال اخیر ۷۰ خانواده نابینا و کم بینا از کمک های حوزه مسکن، بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: پیگیری قانون حمایت از حقوق معلولان به صورت جدی در دستور کار است چرا که تنها با اجرای این قانون، مشکلات و معضلات جامعه معلولان برطرف می‌شود.

وی افزود: مناسب سازی محیطی و معابر استانی نیز برای تردد معلولان و روشندلان به صورت جدی دنبال می‌شود.

روز جهانی عصای سفید که در ۱۵ اکتبر هر سال ( مطابق با ۲۴ مهر در ایران ) گرامی داشته می شود. روزی برای حمایت و آگاهی بخشی درباره حقوق افراد نابینا و کم بینا و گسترش شناخت عمومی از مشکلات و توانایی های این افراد است.

عصای سفید نمادی از استقلال و توانمندی افراد نابینا است و این روز به عنوان فرصتی برای تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای آنان و افزایش آگاهی عمومی در نظر گرفته می‌شود.

منبع؛ ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=21424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت