تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
1
معاون وزیر کار کشورعمان:

ایران محلی امن برای سرمایه‌گذاران عمانی است

  • کد خبر : 19882
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۱۹
ایران محلی امن برای سرمایه‌گذاران عمانی است
معاون وزیر کار کشورعمان گفت: ایران با داشتن زیرساخت‌های مناسب و امنیت لازم محلی امن برای سرمایه‌گذاران عمانی است.

احمدبن سالم الحجری  در حاشیه بازدید از منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در کشور ایران فرصت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، بهداشت و درمان و گردشگری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد.

وی افزود: با وجود مناطق آزاد و ویژه در ایران سرمایه‌گذاران عمانی با بهره گیری از معافیت‌های مالیاتی می‌توانند سرمایه خود را در مناطق ایران ساماندهی کنند.

معاون وزیر کار کشورعمان گفت: ایران کشوری دوست و برادر برای ما به شمار می‌رود و روابط نزدیک این ۲ کشور باعث شده تا کنون ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری بین ما و ایران شکل گیرد.

الحجری بیان کرد: همچنین کشور عمان با فراهم نمودن امکان مبادلات اقتصادی و ارز و کاهش مالیات، شرایط ویژه و با صرفه‌ای برای سرمایه گذاران ایرانی به خصوص در ۱۴ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فراهم کرده است.

وی راحت بودن کسب و کار را از دیگر مزیت‌های سرمایه گذاری در عمان بیان و اظهار کرد: اصولا کشور ما تسهیلات خوبی برای کسب و کار خارجی به ویژه برای ایرانیان قائل است.

الحجری با اشاره به آمادگی کشور عمان برای رابطه تجاری و اقتصادی با ایران اظهار کرد: صنعت ایران با تحریم روبرو است و عمان آماده همکاری با این کشور را دارد.

وی با بیان اینکه عمان سعی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد گفت: بعضی از تسهیلات و بخشودگی‌ها در عمان وجود دارد تا سرمایه‌گذار خارجی جذب شود.

معاون وزیر کار کشورعمان افزود: کشور عمان از بین فرصت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران ایرانی در حوزه‌های صنعت بهداشت و درمان، امنیت غذایی و دارو سازی آماده همکاری است.

الحجوری گفت: قانون کار و سرمایه‌گذاری ایرانی باید برای سرمایه‌گذاران عمانی در اروند انگیزه ایجاد کند.

وی افزود: در ایران و عمان زمینه‌های همکاری و مشارکت اقتصادی و صنعتی فراهم است، ما آماده هستیم استانداردهای خود را به یکدیگر نزدیک کنیم.

الحجری با اشاره به زمینه‌های همکاری های مشترک نظیر حوزه‌های نفت و گاز تاکید کرد: لازم است ۲ کشور به تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری بپردازند.

وی با تاکید بر توسعه و تقویت تعاملات اقتصادی و تجاری ۲ کشور گفت: لازم است تجار ۲ کشور برای مبادله کالاهای تولیدی ایران و عمان تشویق شوند.

منبع؛ ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=19882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت