حجتالله سلیمانی اظهار کرد: یکی از برنامههای جدی این دوره مدیریت شهری توجه ویژه به حوزه حملونقل همگانی بوده است که به تدریج مردم نشانههای آن در بخشهای مختلف را مشاهده میکنند.
وی افزود: شاید مهمترین خواسته و دغدغه اصلی شهروندان اهوازی فعال شدن مجدد پروژه قطار شهری اهواز است که در ۱۰ سال اخیر هیچ پیشرفت خاصی نداشته و تنها در سالهای ۹۲ تا ۹۵ شاید حدود ۲ درصد پیشرفت داشته است، سپس کامل تعطیل شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: فرایند حقوقی و قضائی پروژه قطار شهری اهواز در دستگاه قضائی طی دو تا سه سال پیگیری شد تا این پروژه به شهروندان اهوازی که صاحبان اصلی آن هستند برگردانده شود.
سلیمانی با اشاره به دریافت رأی دستگاه قضائی بهمنظور تحویل ایستگاهها از پیمانکار عنوان کرد: فرایند مذاکرات با پیمانکاران جدید برای آغاز مجدد پروژه و پیمانکار قبلی برای بازپسگیری ایستگاهها انجام شد و بخش زیادی از ایستگاهها را تحویل گرفتیم.
وی اضافه کرد: در سفر رئیسجمهور به استان خوزستان یک تفاهمنامه اجرایی با قرارگاه سازنده خاتمالانبیاء منعقد شد و اکنون در حال تبدیل این تفاهمنامه به توافقنامه هستیم تا بتوانیم اصول اولیه قرارداد را نهایی کنیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: تلاش میشود به سرعت و در یک برنامه زمانبندی کوتاه، عملیات اجرایی قطار شهری اهواز آغاز شود تا فرایندهای مجوزهای بعدی این تفاهمنامه را دریافت کنیم.
سلیمانی خاطرنشان کرد: نخستین بار است که منابع مالی یک پروژه حوزه مدیریت شهری اهواز پیش از آغاز پروژه پیشبینی شده، البته منابع مالی برای بخشی از پروژه پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل فاز یک و دو این طرح ۱۶ همت نیاز دارد، گفت: فاز یک و دو از میدان فرودگاه تا میدان دانشگاه شهید چمران، مرکز شهر و امانیه را پوشش میدهد، بخشی از منابع مالی لازم تأمین شده است و بهزودی عملیات اجرایی قطار شهری آغاز خواهد شد.