تاریخ : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳ Sunday, 22 December , 2024
7

علت توقف صادرات از مرز چذابه در روز گذشته چه بود؟

  • کد خبر : 1896
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
علت توقف صادرات از مرز چذابه در روز گذشته چه بود؟
رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه وزارت نفت پاسخگوی شرایط دشوار صادرات از مرز چذابه باشد، گفت: نحوه فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه برای چندمین بار است که باعث اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی می‌شود و وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشد.

شهلا عموری در خصوص توقف صادرات و اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی در مرز چذابه در روز گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده از ساعت ۱۳ روز گذشته روند صادرات به کشور عراق از سر گرفته شده و این اعتصاب‌ها پایان یافته است.

وی در خصوص توقف روند صادرات افزود: نحوه فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه برای چندمین بار است که باعث اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی می‌شود و وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشد.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: شرایط فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه و فرآیندهای ایجادشده برای کامیون‌داران عراقی در این مرز، روند صادرات کالا به این کشور را با اخلال رو به رو کرده و این وضعیت بسیار نگران کننده است.

عموری ادامه داد: زمانی که کامیون‌های عراقی برای بارگیری کالای صادراتی وارد محل بارانداز مرز چذابه می‌شوند، باک سوخت آن‌ها برای جلوگیری از قاچاق احتمالی سوخت پلمب می‌شود .

وی افزود: در زمان خروج از بارانداز، باک پلمب شده کامیون‌ها دو مرتبه توسط متولیان جایگاه سوخت و هنگ مرزی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که این کامیون‌ها در محل جایگاه سوخت، گازوئیل دریافت کرده و پلمب باک آن‌ها باز شده باشد، در هنگام خروج از بارانداز، باید مستندات خود را ارائه کنند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: فرآیند فعلی برای پلمب باک سوخت کامیون‌ها بسیار زمانبر است و این مساله باعث ایجاد ترافیک شدید و کندی تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی به عراق شده است.

دبیر شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان عنوان کرد: در این زمینه اگر پلمب باک سوخت کامیون‌های عراقی بدون مستندات سوختگیری در جایگاه باز شده باشد، مشمول پرداخت جریمه است و رانندگان باید جریمه پرداخت کنند.

عموری با انتقاد از این شرایط ادامه داد: این مساله در حالی اتفاق می‌افتد که رانندگان کامیون‌های عراقی واردشده به بارانداز چذابه حتی اگر پلمب باک خودروی آن‌ها باز نشده باشد، باید مبلغ ۲۵ تا ۷۵ هزار دینار به جایگاه سوخت پرداخت کنند و اگر چنین مبالغی به جایگاه سوخت پرداخت نشود، اجازه خروج از بارانداز را ندارند.

وی در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که چنین شرایط و موانعی مثل فرآیند فعالیت جایگاه سوخت در مرز چذابه، توسعه صادرات غیرنفتی ایران به کشور عراق را ضعیف خواهد کرد و مشکلاتی را در این زمینه برای صادرکنندگان و دیگر بخش‌ها به وجود خواهد آورد که در این خصوص انتظار داریم وزارت نفت پاسخگوی شرایط دشوار صادرات از مرز چذابه باشد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت