تاریخ : شنبه, ۱ دی , ۱۴۰۳ Saturday, 21 December , 2024
11

بارقه‌هایی از امید با آغاز نهضت آسفالت در اهواز

  • کد خبر : 5259
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
آغاز نهضت آسفالت خیابان‌ها و معابر سطح شهر اهواز، بارقه‌ امید را در دل شهروندان این کلانشهر به وجود آورده است.

به گزارش روز یکشنبه بهین خبر، اهواز، کلانشهری با محلاتی ریشه دار و خیابان‌هایی خاطره انگیز که زیبایی آنها در پس معضلی به نام خرابی آسفالت خیابان‌های آن پنهان شده و بسیاری از شهروندان عطای گردش در شهر را به همین خاطر به لقایش می بخشیدند.

رانندگانی که عمر خودروهایشان با افتادن در چاله چوله‌های شهر، روز به روز کمتر می‌شود و پستی و بلندی‌های ناموزونی که از پس هر بارش باران، به حوضچه‌ای از آب تبدیل می شود؛ این تنها گوشه‌ای از وضعیت بغرنج و نامناسب آسفالت در برخی از خیابان‌ها و محلات کلانشهر اهواز است که بزرگترین میدان نفتی کشور را در خود جای داده است.

به گزارش بهین خبراز اهواز، هفتمین شهر پرجمعیت ایران و شاید تنها کلان شهری بوده که با وجود ثروت‌های عظیم خدادادی و صنعتی بودنش، خیابان‌های آن از آسفالت و روکش مناسب و سالم محروم بوده‌اند.

سال‌ها بود که اهواز با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می‌کرد این درحالی‌ است که همه می‌دانند کمترین امکانات برای زندگی در یک شهر، داشتن حداقل زیرساخت‌ها از جمله آسفالت سالم معابر است.

هر چند سال‌ها بود که اهواز مشکل چاله‌های خیابانی، کنده کاری و آسفالت خراب را به دوش می‌کشید اما با آغاز احداث شبکه دفع فاضلاب، روز به روز وضعیت خیابان‌های این شهر وخیم‌تر شد و رها شدن نوارهای حفاری آبفا برمشکلات افزود و چهره این شهر را نازیباتر کرد.

شاید عجیب باشد که در اهواز از به اصطلاح از بالای شهر گرفته تا مناطق حاشیه‌ای آن، آسفالت بیشتر خیابان‌های آن خراب شده و این وضعیت نارضایتی و تکدر خاطر مردم را پی داشت؛ به طوری که یکی از اساسی ترین مطالبات مردم اهواز، داشتن خیابان و معابری با آسفالت سالم بود؛ مطالبه به حقی که مردم از مدیریت شهری انتظار داشتند.

با آغاز دوره ششم شورای شهر اهواز و استقرار مدیریت شهری جدید، این مطالبه به طور جدی مورد توجه شهرداری این شهر قرار گرفت. اعضای شورای شهر و مدیران شهری اولویت کار خود را حل مشکل آسفالت معابر عنوان و نهضت آسفالت را آغاز کردند که در این راستا پارسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر شهر در نظر گرفتند و یک میلیون و ۱۰۰ مترمربع مساحت از خیابان شهر آسفالت شد.

با خرید آسفالت سرد هم ۱۵ هزار چاله در سطح شهر اهواز پر شد؛ البته همچنان چاله‌های زیادی در سطح این شهر وجود دارد و گله‌هایی درمورد کیفیت انجام مطرح شده به گونه ای که حجت اله زارع زاده نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفته که در این راستا مسوولان را صدا زدیم و نکات مورد نیاز را گوشزد کردیم و با تعدادی از مسوولان نیز برخورد شده است.

انجام میلیون مترمربع روکش و آسفالت خیابان های اهواز در سال ۱۴۰۱

بنا به گفته وی در سال ۱۴۰۱، یک میلیون مترمربع از خیابان‌ها و معابر آسفالت و روکش آسفالت شدند اما با توجه به حجم بالای خرابی‌های خیابان‌ها در اهواز، آسفالت این مساحت‌ها دیده نشد و یکی از دلایل این وضعیت خیابان‌ها، توسعه شبکه فاضلاب بوده است.

وی با بیان اینکه امسال مشکل آسفالت بخش قابل توجهی از نقاط بحرانی شهر اهواز برطرف می‌شود، می‌گوید: یکی از ملاحظات شهرداری برای آسفالت خیابان‌ها و معابر این است که از شرکت آبفا استعلام می‌گیرد؛ اگر خیابانی شرایط بحرانی داشته باشد اما جزو پروژه توسعه شبکه فاضلاب باشد و قرار باشد در آینده حفاری شود، نمی‌توان این خیابان را آسفالت کرد زیرا بعد از مدتی حفاری انجام و آسفالت خراب می‌شود.

همچنان چهار میلیون مترمربع از معابر اهواز مشکل حاد آسفالت دارند

بنا به گفته معاون فنی شهرداری اهواز، چهار میلیون مترمربع از معابر اهواز مشکل حاد آسفالت دارند یا آسفالت نشده‌اند که باید آسفالت شوند که طبق قیمت‌های پارسال، هر ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت، ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد بنابراین حدود یک هزار میلیارد تومان برای آسفالت این معابر نیاز است. البته این مساحت غیر از معابر اصلی اهواز است که باید اصلاح و بازسازی شوند.

پرویز حسینی می‌افزاید: پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان اصلاحیه در بودجه شهرداری از سوی شورا ، برای آسفالت درنظر گرفته شد که این موضوع موجب تحرک در زمینه آسفالت شد و روند خوبی در این زمینه داشتیم. از سوی دیگر با ورود آسفالت سرد، حدود ۱۵ هزار چاله با این آسفالت پر شد.

وی ادامه می‌دهد: پارسال حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شد که قسمتی از کار در معابر و شهرک‌هایی بود که سال‌ها خاکی بودند یا در مناطقی مانند کمپلو که بیش از ۲۰ سال آسفالت آنها ترمیم نشده بود. ترمیم نوارهای حفاری در پی آسیب‌های ناشی از اجرای طرح شبکه فاضلاب نیز در این زمینه انجام شد.

وی می‌گوید: در بودجه امسال شهرداری اهواز یک هزار میلیارد تومان برای آسفالت پیش‌بینی شده است تا به بهبود نسبی در سطح این شهر برسیم. پیش‌بینی می‌شود حدود ۲.۵ میلیون مترمربع از سطح معابر شهر اهواز آسفالت شود.

حسینی ادامه می دهد: قصد داریم دوباره آسفالت سرد وارد کنیم و برنامه‌ریزی شده که در مدت ۲۰ روز بخش عمده چاله‌های شهر پر شوند و مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش بهین خبر، حالا که مدیریت شهری اولویت خود را آسفالت معابر شهر، به ویژه مناطق فقیرنشین و کم برخوردار، قرار داده بارقه هایی از امید در دل شهروندان ایجاد شده است.

با توجه به حجم خرابی‌ها، با اختصاص این اعتبارات و آسفالت معابر، باز هم خیابان‌های خراب در شهر می‌مانند و وضعیت با شرایط مطلوب فاصله دارد که انتظار می‌رود نهضت آسفالت ادامه یابد تا همه خیابان‌های شهر آسفالت شوند و طعم شیرین آسایش به کام مردم بماند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت