تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7
مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان خبر داد:

۱۱ مدرسه کانکسی در انتظار بالگرد برای انتقال به مناطق زلزله‌زده اندیکا

  • کد خبر : 855
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت مدارس زلزله زده، از مشکل حمل ۱۱ مدرسه کانکسی به مناطق زلزله‌زده صعب‌العبور اندیکا خبر داد.

علی قربانی در خصوص آخرین وضعیت مدارس آسیب‌دیده از زلزله اندیکا در مهرماه سال جاری، اظهار کرد: در پی این زلزله، ۶۰ مدرسه در اندیکا و ۲۴ مدرسه در ایذه آسیب دیدند. در خصوص بازسازی مدارس ایذه با توجه به اینکه اعتبارت هنوز ابلاغ نشده است، اقدامی نشده است اما برای مدارس اندیکا، ۲ میلیارد تومان از طرف بنیاد برکت ابلاغ شد که برای ۵۰ مدرسه تعمیراتی است.

وی ادامه داد: از این تعداد مدرسه، تعمیر حدود ۴۰ مدرسه آغاز شده و پیشرفت کار بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است و تعمیرات برخی مدارس نیز کامل شده است. تعمیر و تجهیز ۱۰ مدرسه نیز به تازگی آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به وضعیت مدارسی که در اثر زلزله کاملا تخریب شده بودند، گفت: برای مدارس احداثی ۱۱ کانکس خریداری شده و آماده ارسال هستند اما حمل این کانکس‌ها به محل با مشکل مواجه است زیرا مناطق، صعب‌العبور هستند و برای جابه‌جایی کانکس‌ها به بالگرد نیاز است. در این خصوص به هلال احمر و استانداری درخواست داده شده است. هفت نقطه از مناطق زلزله‌زده جاده ندارند و به ۱۱ کانکس نیاز دارند. کانکس‌ها تهیه شده‌اند و آمادگی انتقال وجود دارد اما باید با بالگرد به مناطق منتقل شوند. اگر امکان وجود داشته باشد و ارتش یا هلال احمر داوطلب شوند، مشکل این مدارس نیز حل خواهد شد.

قربانی ادامه داد: عملیات ساخت سه مدرسه احداثی نیز که در منطقه امکان دسترسی به جاده وجود داشت، آغاز شده است و برای مناطق صعب‌العبور کانکس تهیه شده است. دو بار نیز به این مناطق تجهیزات ارسال شد.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص مدارس ۴۴ میلیارد تومان اعلام خسارت کرد اما هنوز ابلاغ اعتبار نشده است تا بر اساس آن، تعداد بیشتری مدرسه تعمیر و یا احداث شود.  

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت