تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
رویش شیرینی از دلِ بهمن

کشت و صنعتی که به نام امام خمینی(ره) مزیّن شد؛

  • کد خبر : 3644
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
رویشِ شیرینی از دل شوره‌زارهای خوزستان و شکل‌گیری واحدهای نیشکری، یکی از دستاوردهای راهی است که امام با ورودش به میهن در بهمن ماه بنیان نهاد و چند سال پس از انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

۴۴ سال پیش در چنین روزی، تلویزیون با پخش سرود «ای ایران» و زیرنویس گرامی باد بهار آزادی، دقایقی از مراسم ورود بزرگمرد تاریخ‌ساز ایران را به میهن پخش کرد؛ بزرگمردی که با قدومش، ایمان، امید و خودباوری را زنده کرد و از دل سیاهی استکبار و استبداد، روشنایی‌بخش امید در جامعه شد.

ورود امام خمینی(ره) به ایران، در روز ۱۲ بهمن، برای مردمی که تمام دوران مبارزاتی خود را از طریق بیانیه و صداهای ضبط شده‌ی او سپری کرده بودند، روزی فراموش نشدنی را رقم زد. سخن معروف امام در آن روز، «من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم»، پشتیبان اتفاقات بعدی آن سال و انتخاب جمهوری اسلامی ایران توسط مردم و به رهبری ایشان بود و ایران را در مسیری قرار داد که با همه تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان، به توسعه و سازندگی ختم شده است.

رویشِ شیرینی از دل شوره‌زارهای خوزستان و شکل‌گیری واحدهای نیشکری، یکی از دستاوردهای راهی است که امام با ورودش به میهن در بهمن ماه بنیان نهاد و چند سال پس از انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

آغاز باشکوه این رویش شیرین، همزمان با بهمن بود. با تاسیس اولین واحد نیشکری توسعه نیشکر، در بهمن ماه ۱۳۷۸ تحولی نوین در اقتصاد خوزستان رقم خورد و از آنجایی که کارخانه شکر این شرکت در سال ملقب به نام امام به بهره‌برداری رسید، به نام ایشان مزین شد.

این کشت و صنعت با سپری شدن زمان، گام به گام توسعه یافت و اکنون در کنار تولید شکر و شیرین کامی مردم از این محصول، بزرگترین واحد تولیدکننده‌ی ام.دی.اف از باگاس و همچنین تولید خوراک دام است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت