تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
8

چرا مرد سال فولاد ایران از خوزستان انتخاب شد؟

  • کد خبر : 758
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
در مراسم اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۰، از سوی انجمن آهن و فولاد ایران و با آرای فعالان زنجیره فولاد، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به عنوان مرد سال فولاد ایران انتخاب شد.​

این دستاورد برای امین ابراهیمی حاصل چند سال تلاش و تجربه اندوزی و خدمت در صنایع فولاد و نوردی خوزستان است. 
امین ابراهیمی بیش از هر خوزستانی از دغدغه های خود برای توسعه فولاد در استان خوزستان گفته و قابلیت های زیرساختی و منحصر بفرد طبیعی و استراتژیک این استان را بهترین مکان برای توسعه صنعتی در ایران بر می شمرد. 


نگاهی کوتاه به عملکرد وی در سه سال گذشته در فولاد اکسین و فولاد خوزستان نشان می دهد که چرا اعضای انجمن صنفی آهن و فولاد ایران او را به عنوان برگزیده سال این صنعت انتخاب کردند. 

فولاد خوزستان دستیابی به چشم اندازهای دوردست


امین ابراهیمی از ابتدای سال ۱۴۰۰ سکان دار مدیریت شرکت فولاد خوزستان شد.  وی در مدت کوتاهی با  وضع دستورالعمل ها و اخذ مجوزهای قانونی اقدامات موثری برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان شرکت انجام داد. طی این مدت سهام فخوز به بازدهی ۸ درصد رسید. 


ولی او کار اساسی را با شروع عملیات اجرایی پروژه اسلب عریض فولاد خوزستان و کارخانه اکسیژن دو و پروژه نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی انجام داد و  آرزوی ۲۰ ساله این شرکت را برای توسعه و متنوع سازی محصولات را جامه عمل پوشاند. 


شجاعت و ریسک پذیری مدیرعامل جوان فولاد خوزستان در استارت زدن طرح های توسعه ایی که در دو دهه گذشته مدیران قبلی بر زمین خوابانده بودند علاوه بر اینکه آینده صنعت فولاد را در خوزستان تضمین می کند زمینه ساز اشتغال هزاران جوان خوزستانی است تا در افق ۱۴۱۰ شرکت فولاد خوزستان دستیابی به سهم ۱۳ و هشت میلیون تنی از تولید فولاد کشور را از آن خود کند.

فولاد اکسین سکوی پرتاپ برای خودکفایی ملی


اما عملکرد درخشان امین ابراهیمی در سال های ۱۳۹۸ تا ۹۹ در فولاد اکسین دلیل دیگری بود که اعضای انجمن فولاد ایران او را به عنوان مرد سال این صنعت برگزیدند.


جاییکه سکان مدیریت  شرکت فولاد اکسین خوزستان در اواخر سال ۱۳۹۷ با انبوهی از مشکلات و بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان زیان انباشته و ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به بازار به وی واگذار کرد . امین ابراهیمی با تغییر رویکردهای فروش و قطع دست دلالان ظرف شش ماه اکسین به گل نشسته را به تولید بازگرداند و طی دوسال علاوه بر تصویه بدهی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان سود و نقدینگی و مواد اولیه برجای گذاشت .

اما روی دیگر سودآوری اکسین در سال های گذشته نقش آفرینی این شرکت در مهمترین طرح های توسعه صنعت نفت و گاز کشور بود جایی که اساسا تحریم های دشمن را ناکارآمد کرد و این اتفاق تنها با اراده و برنامه ریزی یک تیم مدیریت قوی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ انجام گرفت. 

امروز صنعت خوزستان بر خود می بالد که جوانانی را از سرزمین ایران در آغوش خود آبدیده کرده و در بالاترین رده افتخار آفرینی صنعت فولاد قرار داده است و این مدیران نیز با عملکرد خود و تلاش در جهت توسعه و اشتغال استان این اعتماد را پاس داشته اند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت