تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی:

پیام رهبری درباره حاج آقا شفیعی فصل‌الخطاب تایید روحانی تراز انقلاب است

  • کد خبر : 1723
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
پیام رهبری درباره حاج آقا شفیعی فصل‌الخطاب تایید روحانی تراز انقلاب است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین شفیعی، گفت: این پیام فصل الخطابی در تعریف و تایید روحانی تراز انقلاب اسلامی و مورد رضایت رهبری بود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر علوی‌کیا در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی که امروز (۱۶ فروردین‌ماه) در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین شفیعی سال‌ها زندگی خود را در دانشگاه علوم پزشکی اهواز و در کنار اعضای هیات علمی، تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان متفاوت گذراند و این روزها نقطه عطفی در دوران مسئولیت دانشگاهی این سید بزرگوار بود.

وی افزود: فضای نهاد نمایندگی با زعامت و مدیریت این بزرگوار در این دانشگاه ایجاد شد و در آن تنفس کردیم و خاطرات شیرینی رقم خورد که قابل بازگو نیست. 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: در این دانشگاه نمی‌شود از حاج آقا شفیعی گفت. چه بگوییم که مخاطب نداند؛ آنچنان که خانواده دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آقای شفیعی را شناختند و بهره بردند، حتی لباس‌های حاج آقا این شناخت را از وی پیدا نکردند.

علوی‌کیا بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال بسیاری از افراد پیام عمومی یا خصوصی صادر می‌کنند؛ رهبری در سال‌های گذشته در مورد برگشت پیکر شهید سید مرتضی شفیعی هم پیامی صادر کردند اما جنس پیام خطاب به آیت‌الله شفیعی در مورد رحلت سید محسن شفیعی متفاوت بود.

وی افزود: این پیام مقام معظم رهبری فصل‌الخطابی در تعریف و تایید روحانی تراز انقلاب اسلامی و مورد رضایت رهبری بود؛ خطاب به روحانی که وی را امید آینده و از دست دادن وی را خسارتی جبران ناپذیر می‌داند که جبران آن را تنها از خداوند طلب می‌کنند. ایشان حاج آقا شفیعی را شخص خستگی‌ناپذیر، تلاش‌گر، خدوم و بصیر می‌دانند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: این پیام به همه اساتید، دانشجویان و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و آنچه را که امام(ره)  انجام داد را درست می‌دانند و رسیدن به آرمان‌های امام را آرزو و ارمان خود می‌دانند، فصل‌الخطاب است. سیر و مشی این سید به شکلی است که این القاب از طرف رهبر انقلاب صادر شده و مورد تایید قرار گرفته است.

علوی‌کیا افزود: اگر تا به حال سلیفه دیگری داشتیم یا نقدی داشتیم آیا نباید با این فصل‌الخطاب تجدید نظر کنیم؟

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: ما مدعی هستیم این نظام بر اساس نظر امت و امام بنا گذاشته شده است؛ در این نظام ولایت‌مداری، آرمانی است که به دنبال تحقق آن هستیم و برخی با صدای رساتر از دیگران مدعی ولایت هستند و با این عنوان مطالبات یا دعواهایی با دیگران داریم اما در خلوت خود باید خود را ارزیابی کنیم و ببینیم با تریبون و عنوانی که داریم چه رابطه‌ای داریم؟ آیا سیر و سلوک من مورد پذیرش این عنوان است و آیا واقعا ولایت‌پذیر هستم؟ آیا ولایت آنچه را من بر سر دیگران چماق می‌کنم، می‌پذیرد؟

علوی‌کیا ادامه داد: امروز سلوک سید محسن شفیعی که این گونه مورد تایید قرار گرفته، در مقابل ما است. گاهی ولایت‌پذیری ما در این حد است که باید این موارد را تکرار کنیم تا به گفتمان تبدیل شود. این حرف‌ها به معنی تضعیف جبهه انقلاب و ولایت نیست بلکه تایید و تقویت آن است.

وی افزود: گاهی ولایت‌پذیری ما در  این حد است که هر آنچه مد نظر ما است را می‌پذیریم در حالی که رفتار اصیل در زمان متفاوت بودن نظر خود با نگاه رهبری مشخص می‌شود. در این شرایط آیا نظر رهبری که اصل است را می‌پذیریم یا برعکس؟

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: آنچه در دانشگاه‌ها از روحانی تراز انقلاب اسلامی می‌پذیرند و مورد تایید رهبری است، روحانی متقلد به اخلاق حسنه است نه روحانی چماق به دست یا روحانی که برای منفعت گروهی علیه گروه دیگری جبهه بگیرد.

وی بیان کرد: نقدهایی که در طول این سال‌ها به این سید مظلوم گرفته می‌شد و افرادی می‌گفتند که وی مدافع برخی از نیروها نیست. هر چند این افراد اندک بودند اما صدای بلند و انتظار زیادی داشتند. با وجود اینکه انتظار داشتیم بعد از این پیام رهبری دیگر این اتفاقات رخ ندهد اما متاسفانه همچنان در این مسیر قدم برمی‌دارند و در حال توجیه این پیام هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: خلق و سلوک حاج آقا شفیعی در هنگامه‌های متفاوت سیاسی به گونه‌ای بود که در این دانشگاه آرامش وجود داشت و حتی اگر کسی می‌خواست جنجال سیاسی به پا کند به دلیل سلوک این سید، این جنجال را به پا نمی‌کرد.

علوی‌کیا با اشاره به دفاع از ولایت و شهدا از سوی حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: زمانی که قرار بود برای نخستین بار پنج شهید گمنام در یک دانشگاه دفن شوند و به دلایل سیاسی عده‌ای به دنبال این بودند این اتفاق نیافتد، سید شفیعی متخلقانه عنوان کرد من “روم نمی‌شود” به این چند شهید بگویم ما شما را نمی‌خواهیم؛ سپس رای‌گیری شد و به حرمت این سید، تعداد موافقان این کار بیشتر شد در حالی که برخی انتظار داشتند در دهان کسی بزنیم که می‌گوید اینجا شهید دفن نشود. بنابراین در دورانی که تدفین شهید در دانشگاه را تدفین اموات می‌نامیدند، با افتخار شهید دفن شد و ملجئی برای دانشگاهیان شد و این همه برکت از محل تدفین شهدا حاصل می‌شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت