تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1
سه وعده‌ای که محقق شد

پرداخت مطالبات کارگران، بازسازی هفت‌تپه و همسان‌سازی حقوق؛

  • کد خبر : 3916
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
پرداخت مطالبات کارگران، بازسازی هفت‌تپه و همسان‌سازی حقوق؛
پرداخت مطالبات کارگران، همسان‌سازی حقوق و بازسازی هفت‌تپه و بازگرداندن آن به دوران طلایی از جمله وعده‌های مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ابتدای واگذاری کشت و صنعت هفت‌تپه به هفت طرح بود که حالا ۱۸ ماه پس از این واگذاری، این وعده‌ها محقق شده و این واحد نیشکری در حال دستیابی به ظرفیت اسمی تولید است.

به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پرداخت مطالبات کارگران، همسان‌سازی حقوق و بازسازی هفت‌تپه و بازگرداندن آن به دوران طلایی از جمله وعده‌های مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ابتدای واگذاری کشت و صنعت هفت‌تپه به هفت طرح بود که حالا ۱۸ ماه پس از این واگذاری، این وعده‌ها محقق شده و این واحد نیشکری در حال دستیابی به ظرفیت اسمی تولید است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شنبه (نهم اردیبهشت ماه)، در گفت‌و‌گوی ویژه خبری سیمای خوزستان، بیان کرد، هم‌اکنون هفت‌تپه در شرایطی قرار گرفته که حقوق کارگران به‌موقع پرداخت می شود.

دکتر عبدعلی ناصری به همسان‌سازی حقوق کارگران هفت‌تپه با سایر واحدهای نیشکری اشاره کرد و گفت، همسان‌سازی حقوق کارگران هفت‌تپه به عنوان یکی از مطالبه‌های مهم، نهایی شده و احکام آن‌ها هفته آینده صادر می‌شود و تمامی کارگران و رده‌های شاغل در شرکت از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

کارگران را اعضای خانواده خود می‌دانیم

وی در ادامه به تشریح مشکلات شرکت هفت‌تپه در دوره مدیریت بخش خصوصی پرداخت و گفت، مدیریت بخش خصوصی خسارت‌های فراوانی را به این واحد نیشکری وارد کرد و در شرایطی مالکیت هفت‌تپه به هفت طرح واگذار شد که کارگران این شرکت سه ماه حقوق دریافت نکرده بودند، مزارع دچار مشکل اساسی و کارخانه نیاز به بازسازی اساسی داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود، در اولین گام پس از واگذاری، مطالبات و حقوق معوق کارگران پرداخت شد و در حال حاضر نیز پرداخت حقوق‌ها به‌روز است.

کارگران سرمایه اصلی صنعت نیشکر

ناصری کارگران را سرمایه اصلی شرکت هفت‌تپه برشمرد و بیان کرد، قدردان تلاش همه کارگران شریف و زحمت‌کش هفت‌تپه هستم و تمام تلاش مجموعه مدیریتی شرکت ارتقای سطح رفاهیات آن‌ها ست.

وی تاکید کرد، کارگران صنعت نیشکر خانواده ما هستند و طی چهار سال گذشته نشان داده است که به منابع انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت توجه خاصی شده و ترمیم حقوق کارگران همواره مورد توجه بوده است.

دست یابی به ظرفیت اسمی هفت‌تپه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به واگذاری مالکیت هفت‌تپه به به توسعه نیشکر در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ با تصمیم انقلابی دولت سیزدهم، گفت، در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ ۶۰ ساله هفت‌تپه، بیش از پنج هزار هکتار نیشکر کشت شد و با همت پرسنل، توانستیم سطح زیر کشت را به ۱۲ هزار هکتار برسانیم.

ناصری اظهار امیدواری کرد، در آبان‌‌ماه امسال، برداشت نیشکر به بیش از ۹۰۰ هزار تُن خواهد رسید که نویدبخش رسیدن به ظرفیت اسمی تولید شکر در این واحد نیشکری است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه شرکت هفت تپه امسال به ظرفت اسمی خود پس از پشت سر گذاشتن مشکلات سال های اخیر دست پیدا می کند، گفت: تولید ۱۰۰ هزار تن شکر ظرفیت اسمی این شرکت است که امسال به این حجم بالا از تولید دست پیدا خواهیم کرد.

نیروهای بومی‌ها در اولویت جذب

ناصری با بیان اینکه اولویت جذب نیروهای مورد نیاز شرکت هفت‌تپه از نیروهای بومی منطقه است، تاکید کرد که نیروی کاری این واحد نیشکری از روستاها و شهرهای اطراف شرکت تامین می شود.

وی افزود، شرکت هفت تپه متعلق به کارگران است و زحمات کارگران رقم زننده تولید در این شرکت و تحقق شعار سال است.

کارگران فصلی نگران نباشند

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت، به دلیل برداشت دستی نیشکر در هفت‌تپه، هم‌اکنون کارگران فصلی زیادی در این شرکت فعالیت می‌کنند که این کارگران نگران مکانیزه شدن برداشت و بیکاری خود هستند که برای رفع این نگرانی، ایجاد صنایع پایین دست برای استخدام این کارگران مورد توجه قرار گرفته است.

ناصری ادامه داد، کشت و صنعت هفت‌تپه با وجود اینکه توان خرید تراکتور را دارد ولی برای کمک به رونق  روستاهای اطراف شرکت، تراکتور مورد نیاز را از این مناطق تامین می‌کند.

وی گفت: کارگران شریف کشت و صنعت هفت‌تپه هیچ دغدغه ای نداشته باشند و بدانند که هفت‌تپه به مدار تولید برگشته است و به‌زودی به روزهای طلایی خود بازخواهد گشت.

واگذاری قطعی مالکیت هفت‌تپه تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به موضوع واگذاری قطعی مالکیت هفت‌تپه اشاره کرد و گفت، مهلت قانونی برای واگذاری قطعی مالکیت شرکت هفت‌تپه پایان سال ۱۴۰۲ تعیین شده است که با موافقت وزیر اقتصاد، به صورت قطعی، مالکیت این شرکت به توسعه نیشکر واگذار می‌شود.

ناصری ادامه داد، رییس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی قول واگذاری قطعی مالکیت شرکت هفت تپه تا پایان امسال شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی داده‌اند.

بر اساس این گزارش، هفت‌تپه در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با مصوبه سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد ولی روند انتقال قطعی مالکیت آن هنوز صورت نگرفته است.

در سفر هیئت دولت به خوزستان نیز ، کارگران هفت‌تپه ضمن استقبال گرم از آیت‌الله رئیسی و هیئت وزیران در کشت و صنعت هفت‌تپه، خواستار واگذاری قطعی این کارخانه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان شدند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت