تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2
اهالی کوی رمضان اهواز

وقتی فاضلاب سلامتی مردم اهواز را تهدید می‌کند

  • کد خبر : 4782
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
چالش های بزرگ پس زدگی فاضلاب در شهرستان اهواز تمامی ندارد، این مشکل گویی یا متولی ندارد یا انقدر بی‌توجه به این موضوع هستند که زندگی مردم را با خطرهای بسیاری روبه رو کرده‌اند.

به گزارش بهین خبر،منطقه‌ی کوی رمضان اهواز از نقاطی بود که هرساله پس از بارندگی دریاچه‌ای از فاضلاب در آن ایجاد شد به طوریکه تمام مغازه‌های این محل تعطیل می‌شدند.

اما این قصه پرغصه تنها به زمستان و فصل بارندگی ختم نمی‌شود، بلکه در فصل غیر بارندگی سال نیز شاهد پس زدگی فاضلاب و تهدید زندگی شهروندان منطقه کوی رمضان هستیم.

اهالی خیابان ٢ و ٣ رزمندگان از منطقه کوی رمضان در تماس با خبرنگار بهین خبراز پس زندگی فاضلاب و بیرون زدگی آن از زیر خانه‌های خود گلایه کردند و پس از پیگیری‌های فراوان هیچگونه پاسخی از اداره آبفا اهواز و استان دریافت نکردند.

یکی از اهالی این منطقه به خبرنگار بهین خبر گفت بیش از چهار ماه است که با این معضل روبه‌رو هستیم زیرا فاضلاب زیر خانه‌ها نفوذ کرده و ترس از آسیب یا حتی تخریب منازل خود را داریم، در این مدت پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم و هیچگونه پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

بوی تعفن بیرون زدگی فاضلاب که به درون منازل و مسکونی نیز می‌رسد، علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی باعث تجمع حیوانات موذی جونده نظیر موش و حشرات را به دنبال دارد که موجب شیوع و گسترش بیماری‌های عفونی و غیر عفونی و تهدید سلامت مردم می‌شود.

این یک هشداری جدی است که سلامت مردم این منطقه را تهدید میکند مایه تاسف است که مدیران و مسئولین آبفا استان و اهواز نسبت به این مشکل بی‌تفاوت هستند و زندگی چند خانواده از اهالی این منطقه را چالشی جدی مواجه کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت