تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ظرفیت پست فوق توزیع ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت دژپل در دزفول خبر داد.

نیروگاه رامین با حداکثر ظرفیت آماده تولید برق در تابستان است

  • کد خبر : 4177
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۶
مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق رامین اهواز با اشاره به آمادگی این نیروگاه برای تولید حداکثری برق در تابستان امسال گفت: چشم انداز تعیین شده برای تولید برق نیروگاه رامین در این بازه زمانی یک هزار و ۴۰۰ مگاوات پیش بینی شده است.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق رامین اهواز با اشاره به آمادگی این نیروگاه برای تولید حداکثری برق در تابستان امسال گفت: چشم انداز تعیین شده برای تولید برق نیروگاه رامین در این بازه زمانی یک هزار و ۴۰۰ مگاوات پیش بینی شده است.

محسن حافظی اظهارکرد: نیروگاه برق رامین اهواز از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی کشور است که با ۶ واحد تولید و توان اسمی یک هزار و ۸۶۰ مگاوات، مهمترین تامین‌کنندگان برق استان خوزستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه واحد نیروگاه در مدار تولید بوده و واحدهای چهار، پنج و ۶ نیز در حال راه‌اندازی هستند افزود: انتظار می رود که تا ۲ هفته آینده (۲۰ خردادماه جاری) هر ۶ واحد این نیروگاه به منظور تولید برق پایدار با حداکثر توان وارد مدار شوند.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق رامین اهواز گفت: کارکنان نیروگاه رامین در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا مشغول کارهای نهایی راه‌اندازی واحدها هستند تا با اضافه شدن سه واحد دیگر، استان خوزستان با موفقیت از پیک مصرف برق در تابستان امسال عبور کند.

وی به سختی های کار تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی اشاره کرد و گفت: تفاوت دمای محیط نیروگاه با بیرون از آن، ۱۰ تا ۱۵ درجه گرم‌تر است.

حافظی ادامه داد: باتوجه به شرایط تولید و همچنین محدودیت های موجود، از مردم درخواست می شود تا صرفه جویی مصرف را به عنوان یک اولویت درنظر داشته باشند.

🔻بهینه سازی نیروگاه، نیازمند توجه مسئولان است

حافظی گفت: شرایط آب و هوایی اهواز و عمر بالای ۴۰ سال نیروگاه رامین، منجر به فرسودگی تجهیزات شده که این موضوع توان تولیدی نیروگاه طی سال‌های اخیر را تحت تاثیر قرار داده است لذا بهینه‌سازی نیروگاه به توجه مسئولان در اختصاص بودجه مناسب نیاز دارد تا حداکثر توان تولید این نیروگاه محقق شود.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی برق رامین اهواز افزود: ما در بخش تاسیسات، کندانسور، توربین و بویلرها مشکلات زیادی داریم که در صورت رفع محدودیت‌ها، با حداکثر توان تولیدی بخش زیادی از برق مورد نیاز کشور تامین خواهد شد.

پیش بینی بیش از یک هزار و ۴۰۰ مگاوات برق توسط نیروگاه رامین

وی با اشاره به اینکه توان تولید برق در نیروگاه رامین پایدار است افزود: سال گذشته در پیک تابستان حدود یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۱۵۰ مگاوات برق توسط نیروگاه رامین تولید شد در حالی که امسال این میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می باید.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت