تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3
یکی از سرمایه‌گذران میدان میوه‌وتره‌بار اهواز

مافیای میدان الغدیر مانع راه‌اندازی میدان تره‌بار اهواز است

  • کد خبر : 4776
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
یکی از سرمایه‌گذران میدان میوه‌وتره‌بار اهواز گفت: وقتی دلالان و مافیاهای غیربومی از فروش چندبرابری میوه‌وتره‌بار در میدان الغدیر سود می‌برند اجازه راه‌اندازی میدان تره‌بار اهواز را نمی‌دهند.


به گزارش خبرگزاری بهین خبر از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی خواستار راه‌اندازی میدان تره‌بار اهواز شدند. این کمپین با عنوان «لزوم اقدام فوری جهت راه‌اندازی میدان مرکزی تره‌بار اهواز» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

در حالی که حذف فاصله‌ی مکانی و زمانی بین خریداران و تولیدکنندگان اعم از کشاورزان و باغداران، کاهش اختلاف قیمت و حذف واسطه‌‌گری و دلالی از مزایای مهم راه‌اندازی میدان میوه‌وتره‌بار مرکزی اهواز است اما از سوی اعضای شورای شهر و مسوولان شهرداری اهواز اراده‌ای برای تحقق این خواست مردمی وجود ندارد تا همچنان میدان میوه‌و‌تره‌بار الغدیر یکه‌تازِ دلالی در عرضه میوه و تره‌بار در کلان شهر اهواز باقی بماند.

فرآیند احداث میدان مرکزی تره‌بار اهواز به عنوان یکی از بزرگترین میادین تره‌بار جنوب غرب کشور با دارا بودن۴۴۰ غرفه چهار سال قبل توسط بخش خصوصی و بدون حمایت نهادهای دولتی آغاز شد و علی‌رغم اینکه ۲۵۰ نفر در این طرح سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کنون هیچ اقدام عملی از سوی مسوولان شهر اهواز برای اعطای مجوزها‌ی مربوطه و راه‌اندازی این مجموعه دیده نشده و این سرمایه عظیم در حال نابودی است.

شهردار می‌گوید زیر بار میدان تره‌بار اهواز نمی‌رویم

آقای موسوی یکی از کسانی که به امید اشتغال در این طرح اقدام به خریداری غرفه کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار بهین خبراظهار کرد: برای پیگیری راه‌اندازی میدان میدان مرکزی تره‌بار اهواز مراجعات زیادی به شهرداری و شورای شهر داشتیم اما هیچکدام حاصلی در بر نداشت.

وی افزود: در حالی که شهردار اهواز می‌گوید که ما شما را قبول نداریم و زیر بار راه‌اندازی این طرح نمی‌رویم اما جلوی چشم ما با غرفه‌داران میدان‌ تره‌بار الغدیر دیدار و از آنها حمایت می‌کند و بر اساس اطلاعات موثقی که داریم برخی از افرادی که از سردمداران غرفه‌داری در این میدان هستند نیز غیربومی‌اند.

آقای سامری یکی دیگر از کسانی است که سرمایه‌ خود در میدان مرکزی تره‌بار اهواز را در حال نابودی می‌داند، وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهین خبر اظهار کرد: وقتی دسترنج کشاورزان توسط دلالان با چندین برابر قیمت در میدان الغدیر اهواز به دست مصرف‌کننده می‌رسد و مافیاهای غیربومی از این امر سود می‌برند چه انتظاری هست که آقایان با راه‌اندازی میدان تره‌باز اهواز که در جهت رفاه حال مردم شهر اهواز است، موافقت کنند.

وی ادامه داد: برخی از غرفه‌داران میدان الغدیر در اقدامی غیرقانی غرفه‌های خود را ماهی ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون به دلالان کرایه می‌دهند و بازار میوه و تره‌بار اهواز را در انحصار خود درآورده‌اند و به دیگران اجازه فعالیت در عرصه میوه و تره‌بار در این شهر را نمی‌دهند.

برکناری مدیری که خواستار جمع‌آوری دلالان الغدیر بود

آقای ترابی یکی دیگر از مطالبه‌گران راه‌اندازی میدان تره‌بار اهواز با انتقاد از بی‌توجهی اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع به خبرنگار بهین خبر گفت: تا کنون مراجعات زیادی به برخی از اعضا برای پیگیری این موضوع داشتیم و درباره مشکلاتمان با آنها گفت‌وگو کردیم اما به درخواست‌های ما توجهی نکردند.

وی با اشاره به حمایت برخی از اعضا شورای شهر از میدان الغدیر گفت: حتی یکی از مدیران الغدیر که گزارش تخلفات این میدان و را به مسوولان مربوطه داد و خواستار جمع‌آوری دلالان بود را در کمال تعجب از سمت خود برکنار کردند و معلوم نیست چه پشت‌پرده‌ای در این ماجرا وجود دارد.

طی سال‌های گذشته و در پی تجمع تعدادی از بازاریان و شهروندان اهوازی در مقابل شهرداری و در اعتراض به فعالیت دلالان در میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز و عدم اجرای حکم دادگاه در مورد آن‌ها دادستان اهواز به منظور ساماندهی میدان الغدیر و جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و دلال طبق مصوبه شورای تامین استان اقدام به نصب نیوجرسی در میدان الغدیر کرد تا هم مانع فعالیت باراندازهای غیر مجاز ‌در مقابل غرفه‌های کسبه شده و از افزایش کاذب قیمت میوه و تره بار جلوگیری کند.

البته این اقدام دادستانی بعدها به دلایل فشار برخی مسوولان متوقف شد و طبق گزارشات مردمی از میدان میوه‌وتره‌بار الغدیر همچنان مردم اهواز میوه را با قیمت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها خریداری می‌کنند.

پیگیریهای خبرنگار بهین خبر، برای گفت‌وگو با برخی از اعضای شورای شهر اهواز و مسوولان شهرداری اهواز در این خصوص به نتیجه نرسید.

به گزارش خبرگزاری بهین خبر، از ۱۲۵ غرفه میدان الغدیر حدود ۱۰۰ غرفه توسط دلالان اداره می‌شود و هر گونه اظهار نظر و افشاگری فعالان اجتماعی و رسانه‌ای در استان خوزستان در خصوص تخلفات صورت گرفته در میدان الغدیر آماجی از تهدید و بداخلاقی را در پی داشته است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت