تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4
رئیس کمیته بانوان شورای شهر دزفول

لزوم مشارکت بانوان برای ایجاد رونق اقتصادی

  • کد خبر : 3426
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
لزوم مشارکت بانوان برای ایجاد رونق اقتصادی
زهرا آدینه رئیس کمیسیون بانوان وخانواده بیان کرد: با توجه به مشکلات محسوس معیشتی و سخت شدن زندگی خانوارها، رشد اقتصادی یک ضرورت می‌باشد و رونق اقتصادی بدون حضور و مشارکت بانوان امکانپذیر نیست.


به گزارش بهین خبر صبح یکشنبه ۲۰ فروردین ماه جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر دزفول به ریاست زهرا آدینه و حضور دیگر اعضای این کمیسیون و برخی روسای ادارات برگزار شد.

زهرا آدینه رئیس کمیسیون بانوان وخانواده بیان کرد: با توجه به مشکلات محسوس معیشتی و سخت شدن زندگی خانوارها، رشد اقتصادی یک ضرورت میباشد که رونق اقتصادی بدون حضور و مشارکت بانوان امکانپذیر نیست.

وی افزود: شاهد هستیم بخش مهمی از تولید و اشتغال مربوط به بانوان می باشد که با توجه به کارهای که توسط برخی مسئولان دلسوز انجام گرفته اما همچنان برخی از این قشر با مشکلاتی درگیر هستند که نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان مربوطه است لذاحمایت از کارآفرینان یعنی حمایت از ملت ،نظام ،و بالندگی وتوسعه کشور عزیزمان هست.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: متاسفانه انرژی کارآفرینان بجای اینکه صرف کار واهدافشان شود دستخوش راه پرپیچ وخم بروکراسی اداری پیچیده شده است.

وی تاکید کرد: بعضی موانع از جمله تحریم‌ها هم وجود دارد که اثرات بازدارنده دارند و بعنوان یک واقعیت پذیرفته است اما نمی‌توانیم بپذیریم که خود تحریمی حاصل از سازوکارهای نادرست برخی مدیران ضعیف در عقب ماندگی اقتصاد ما نقشی نداشته است.

در ادامه بانوان کارآفرین هرکدام مشکلات وچالش های خود را مطرح کرده ومسئولین مربوطه نیز پاسخگوی سوالات آنان بودند.

فخرمجدیان معاون فرماندار ضمن تقدیر و تشکر از بانوان کارآفرینی که باعث اشتغالزایی شده اند بیان داشت: الحق و انصاف تمامی مسئولان شهرستان تمام تلاششان را برای رفع موانع تولیدکنندگان انجام دادند اما برخی موارد محدودیت های وجود دارد که خارج از توان مسئولان شهرستان است ،سال گذشته در بخش مشاغل خانگی هفت و نیم میلیارد تومان به شهرستان تخصیص داده شد که بین دستگاه های مربوطه تقسیم گردید که این مبلغ پس از تشکیل کمیسیون به افراد واجد شرایط پرداخت گردید.

رحیمی رییس کمیته امداد نیز افزود: گروه های هدف کمیته امداد شامل مددجو،فرزند مددجو،و افراد آسیب پذیر می باشد که در همین راستا بیش از ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های ارائه شده صنایع دستی ،دامپروری ،خدمات و کشاورزی پرداخت گردیده است که طبق سامانه رصد این اداره ۹۷۰ شغل برای مددجویان ایجاد کرده است.

کمیته امداد برای کارافرینی ۲طرح تشویقی در نظر گرفته است که در طرح اول ۱تا ۲سال از بیمه کارفرما را اداره پرداخت خواهد کرد و در طرح دوم به ازای هر نفر که ایجاد اشتغال شود به کارفرما ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال با سود ۴ درصد تعلق خواهد گرفت.

در ادامه غلامی رییس اداره صمت بیان داشت :شهرستان دزفول رتبه اول استان در جذب سرمایه و تسهیلات را دارا می باشد و در زمینه صدور مجوز و پروانه کسب باید اشاره داشت این روند حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز در اتاق اصناف دزفول انجام می گیرد و نسبت به سال های قبل اخذ پروانه کسب بسیار تسهیل گردیده است.

وی افزود: بهتر است کار گروهی جهت ساماندهی کارآفرینان و بیان مشکلات آنان ایجاد گردد که بتوان با همفکری راه حلی برا رفع مشکلات آنان پیدا نمود.

فیروزکوهی نماینده اداره کار: در حوزه مشاغل خانگی توانستیم ۹۸٪جذب تسهیلات داشته باشیم که بالاترین رتبه در سطح استان بود، کارآفرینان با انجمن های صنفی در تعامل باشند تا بتوانند از تجربیات و مشاوره های آن جهت پیشرفت واحدهای صنفی خود استفاده کنند

در پایان توافق شد که جلساتی جهت آموزش و انتقال اطلاعات ، همچنین همفکری و ایجاد راهکار برای رفع موانع و مشکلات پیش روی کارافرینان و تولیدکنندگان با همکاری شورا و ادارات مربوطه با حضور کارآفرینان ایجاد گردد.

این جلسه با حضور فخرمجدیان معاون فرماندار، روسای ادارات صنعت و معدن، میراث فرهنگی، کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، نماینده اداره کار، رئیس اتاق اصناف، کارشناس و مشاور و جمعی از بانوان کارآفرین شهردزفول با موضوع بررسی مشکلات و دغدغه ها و نیز حمایت از بانوان کارآفرین و تولید کننده برگزار شد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت