تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان تاکید کرد:

عبور از مرز تولید و ظرفیت اسمی/انجام ۶۰ درصد از تعمیرات سالانه

  • کد خبر : 3539
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
عبور از مرز تولید و ظرفیت اسمی/انجام ۶۰ درصد از تعمیرات سالانه
سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به انجام ۶۰ درصد از تعمیرات برنامه ریزی شده، گفت: طی دو سال اخیر از مرز تولید و ظرفیت اسمی عبور کرده ایم.

به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان ، سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این شرکت با اشاره به توقف و تعمیرات سالانه کارخانه گفت: توقف کارخانه ، به صورت یک برنامه سالیانه است و در همه کارخانجات مشابه نیز این کار انجام می شود. تعطیلی کارخانه در طی سنوات گذشته نیز به منظور انجام تعمیرات اساسی وجود داشته و سوابق آن موجود است و چیزی نیست که فقط امسال رخ داده باشد.

وی افزود: تعمیرات سالیانه امسال ، برای خرداد ماه برنامه ریزی شده بود اما متاسفانه به دلیل بروز مشکل در یکی از قطعات طراحی شده ( چایناهت ) برنامه مورد نظر از اواسط فروردین ماه آغاز گردید.

سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان با بیان اینکه در سال های اخیر مشکلات فنی در فرآیند PERED وجود داشته است ، گفت: به دلیل موارد مشابه طراحی ، طی سال های اخیر در فرآیند PERED بروز مشکلات فنی مشاهده شده بود ، که نسبت به رفع این مشکلات اقدام شده است.

سروش رحیمی عنوان کرد: در این زمینه موضوع درخواست تامین این تجهیز ، پیش از این به شرکت های سازنده ارائه شده بود که این نشان دهنده پیش بینی و عملکرد خوب تیم های فنی و مهندسی کارخانه بوده است. این کار و تشخص چنین مواردی با توجه به شرایط کارخانه بسیار دشوار است ، اما با توانمندی مجموعه در این زمینه عملکرد موفقی داشتیم.

سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان با بیان اینکه فرآیند PERED با وجود اینکه قدمت طولانی ندارد اما فرآیند مطلوبی است ، گفت: با وجود قدمت نه چندان طولانی این فرآیند ، اما مطلوب واقع شده است و ذکر این موارد دلیل بر ضعف داشتن فرآیند مذکور نمی باشد.

وی افزود: این فرآیند برای اولین بار در صنعت فولاد شادگان و چند طرح استانی دیگر اجرا شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه فرآیند PERED بهینه سازی شده فرآیند های نظیر MIDREX می باشد ، عنوان کرد: رخ دادن موارد این چنینی در فعالیت این نوع تجهیزها در کارخانه دلیل بر ضعف کلی فرآیند مذکور نیست.

وی درخصوص آخرین روند تعمیرات سالیانه کارخانه ادامه داد: خوشبختانه روند تعمیرات سالیانه به خوبی درحال انجام است و با توجه به اینکه برنامه ریزی قبلی در این خصوص انجام شده است ، در کمترین زمان نسبت به استقرار تیم های عملیاتی و پیمانکاران تخصصی اقدام شد.

سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان بیان کرد: برنامه پیش بینی شده جهت تعمیرات سالیانه ۲۵ روز است که امیدوار هستیم با همت و تلاش کلیه همکاران و کارکنان زحمتکش ، طی بازه زمانی تعیین شده به مرحله بهره برداری برسیم.

رحیمی در این باره گفت: با توجه به اینکه برخی از فعالیت ها ممکن است ، تجربه اول تیم های کاری باشد ، در این بازه زمانی می تواند تا حدودی افزایش و یا حتی کاهش داده شود.

سرپرست مدیریت بهره برداری از روند اجرای تعمیرات سالیانه کارخانه گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد عملیات برنامه ریزی شده انجام شده است.

وی افزود: باید گفت که در حال حاضر اجرای برنامه جامع تعمیرات در شرکت صنعت فولاد شادگان در حال انجام است و این تعمیرات صرفا معطوف به بخش آسیب دیده نیست. در حال حاضر در بخش هایی از جمله سیستم های آبرسانی، پست های برق ، ریفرمر ، رکوپراتور و … در حال تعمیرات اساسی هستند.

سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان اظهار کرد: تعمیرات سالانه جز جدانشدنی پروسه تولید در کارخانجات مشابه و در بهبود عملکرد تجهیزات و روند تولید پایدار و مستمر و همچنین حائز اهمیت است.

رحیمی بیان کرد: قبل از شروع هرسال ، برنامه تولید به تصویب مدیریت ارشد سازمان می رسد و به همین منظور طی جلسات متعدد فنی ، برای سال ۱۴۰۲ تولید ” ۷۸۵ هزار تن آهن اسفنجی ” مصوب و در دستور کار قرار دارد و دلیل آن نیز لزوم انجام تعمیرات سالیانه می باشد.

سرپرست مدیریت بهره برداری شرکت صنعت فولاد شادگان در پایان خاطرنشان کرد: تولید محصول در طی سالیان گذشته در صنعت فولاد شادگان روند رو به رشدی داشته است و از ابتدای راه اندازی و بهره برداری در سال ۱۳۹۶ تا کنون هر ساله شاهد رشد تولید بوده ایم و خوشبختانه طی دو سال اخیر از مرز تولید و ظرفیت اسمی نیز عبور کرده ایم.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3539

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت