تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2
مدیرعامل شرکت کربن ایران

شرکت کربن ایران، بیش از ۴۰ درصد نیاز بازار کشور را تامین می‌کند

  • کد خبر : 4744
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
مدیرعامل شرکت کربن ایران گفت: این شرکت با استفاده از دانش و تخصص نیروهای توانمند داخلی، بیش از ۴۰ درصد نیاز بازار کشور را تامین می‌کند.

حمزه کریمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با بهین خبر اظهار کرد: شرکت کربن ایران یکی از اولین شرکت‌های دوده ساز کشور بوده و بهترین کیفیت کربن منطقه را دارد.

وی افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تولید و فروش محصولات، در کمتر از سه ماه بیش از ۱۰ درصد رشد تولید و ۱۵ درصد افزایش فروش محصولات مجموعه را داشتیم که اتفاق بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت کربن ایران با اشاره به اینکه بحث معیشت پرسنل همواره در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: بحث اجرا و بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل در سال‌های گذشته مغفول واقع شده بود که با کمک دوستان این امر محقق و رضایت پرسنل را به همراه داشت.

تولید دوده صنعتی پی تایپ

وی با اشاره به احداث کارخانه جدید شرکت کربن ایران افزود: در حال مذاکره با شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر، زمین لازم برای این طرح مشخص شود.

کریمی تولید دوده صنعتی پی تایپ را از مهمترین برنامه‌های شرکت کربن ایران عنوان کرد و گفت: در این خصوص با شرکت پتروشیمی جم وارد مذاکره شده و در مراحل نهایی قرارداد هستیم؛ با عملیاتی شدن طرح تولید دوده صنعتی پی تایپ، میزان سودآوری شرکت به مراتب افزایش خواهد یافت.

راه‌اندازی کوره چهار خط تولید واحد یک در مدت ۳۸ روز

مدیرعامل شرکت کربن ایران، افتتاح این کوره را در راستای توسعه و افزایش تولید دانست و گفت: با توجه به نبود کوره جایگزین در فاز یک کارخانه و ضرورت عدم توقف و رشد تولید، این پروژه به مدت ۳۸ روز توسط نیروهای متخصص شرکت راه اندازی شد.

وی افزود: این طرح با استفاده از تجهیزات و مواد اولیه داخلی مجموعه و زحمات کارکنان توانمند شرکت کربن ایران، تنها با ۱۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید اما در صورت برون‌سپاری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه نیاز داشت.

کریمی با بیان اینکه اضافه کردن راکتور چهارم با ملاحظات زیست محیطی انجام می‌شود و برای شهروندان اهوازی هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد، گفت: بحث فیلتراسیون و آلایندگی‌ هوا به صورت قوی در مجموعه شرکت کربن لحاظ شده و بیشتر از قبل ملاحظات زیست محیطی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: مباحث زیست محیطی همواره برای شرکت مهم بوده و در سال‌های گذشته کارهای بسیار خوبی در مجموعه صورت گرفته است؛ بر اساس گفته سازمان هواشناسی مستقر در مجموعه، میزان آلایندگی هوا نسبت به قبل کمتر شده و در آینده با تمهیداتی که لحاظ خواهیم کرد این آلایندگی کمتر می‌شود.

۲۰ درصد تولیدات شرکت کربن ایران صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت کربن ایران در ادامه به صادرات محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال کشورهای همسایه از برند کربن ایران، ۲۰ درصد تولیدات‌ شرکت را به صادرات تخصیص داده‌ایم و امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: محصول کربن وابسته به قیمت جهانی نفت است و در صورتی که بازار نفت خوب باشد، می‌توان صادرات را بهبود بخشید.

ارزآوری بیش از ۱۰ میلیون دلار شرکت کربن ایران

مدیرعامل شرکت کربن ایران میزان ارزآوری شرکت کربن ایران در سال گذشته را بیش از ۱۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تلاش می‌کنیم در سال جاری هم حداقل ۱۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم.

وی بیان کرد: شرکت کربن ایران، ۲۸۰ پرسنل دارد و در صورت احداث پروژه جدید شرکت، حداقل در فاز اول ۵۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

پنج هکتار از فضای کل مجموعه کربن ایران، فضای سبز است

کریمی به اهمیت مسائل زیست محیطی در این شرکت اشاره کرد و گفت: حدود پنج هکتار از ۱۳ هکتار فضای کل مجموعه به فضای سبز تعلق دارد اما با این وجود بحث‌ فیلتراسیون و آلایندگی هوا همواره مورد توجه مجموعه کربن ایران است.

وی افزود: هوای مجموعه کربن و منطقه اطراف آن در بدترین شرایط و مانند سایر مناطق اهواز است و میزان آلایندگی در مقایسه با سایر صنایع آن‌گونه نیست که در رسانه‌ها و اذهان عمومی مطرح شده است؛ در کل طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است شرکت کربن ایران طی فازهای مختلف به بیرون از شهر منتقل شود.

مدیرعامل شرکت کربن ایران گفت: به گواه مشتریان، شرکت کربن بهترین و قویترین برند داخل کشور و کشورهای همسایه است لذا امیدوارم بتوانیم با کمک مسئولان استان، برنامه‌ها و پروژه‌های شرکت را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات لازم در زمینه طبقه‌بندی مشاغل و رفاهیات کارکنان افزود: همواره به دنبال افزایش خدمات رفاهی کارکنان هستیم تا از این طریق قدردان همت و تلاش‌ آنها باشیم.

شرکت کربن ایران در سال ۱۳۵۱ با مشارک شرکت کابوت تاسیس و در فاز اول، تولید ۱۶ هزار تن دوده صنعتی در دستور کار قرار گرفت. با توجه به نیاز صنایع لاستیک‌سازی، فاز دوم مجموعه در سال ۱۳۷۳ بهره برداری شد و در مجموع ظرفیت تولید به ۳۶ هزار تن رسید.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت