تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4
دبیر کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم و فناوری خوزستان:

رسالت شرکت‌های دانش بنیان به بانک‌ها توضیح داده شود

  • کد خبر : 2285
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
رسالت شرکت‌های دانش بنیان به بانک‌ها توضیح داده شود
دبیر کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه در حوزه فناورانه نگاه بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و فناور، زیرساختی و تجهیزاتی است؛ بر ضرورت توضیح رسالت شرکت‌های فناور به بانک‌ها برای تسهیل روند ارائه تسهیلات تاکید کرد.

دکتر محمد قربانی اظهار کرد: هر چند برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، بخشنامه‌ای به ادارت و دستگاه‌ها ابلاغ شد اما از آنجا که این بخشنامه‌ها متولی پیگیری ندارند پس ضمانت اجرایی نیز ندارند و شرکت‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای عالی فناوری در استان خوزستان شکل گرفته و دبیری این شورا به عهده پارک علم و فناوری است اگر پارک متولی این بخشنامه شود، مشکل حل می‌شود.

دبیر کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم و فناوری خوزستان گفت: عمده مشکل شرکت‌های فناور و دانش بنیان در ارتباط با سه نهاد تامین اجتماعی، دارایی و بانک‌ها است. پیشنهاد ما به تامین اجتماعی و دارایی این است که یکی از شعب خود را برای مراجعه فناوران و شرکت‌های دانش بنیان در نظر بگیرند؛ البته از قبل شعبه‌هایی را معرفی کرده بودند اما واحدهای فناور را نیز به آن اضافه کنند و در کنار آن یک نفر را به عنوان رابط ادارای خود با پارک علم و فناوری مشخص کنند تا شرکت‌ها مشکلات خود را مطرح کنند و موانع رفع شوند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی ما به عنوان فعالان شرکت‌های دانش بنیان و فناور این بوده که فرهنگ و گفتمان دانش بنیانی را در استان خوزستان جاری کنیم که این موضوع باید در ساختارهای اداری استان نیز شکل گیرد. پیشنهاد می‌کنیم آیتم تشویقی برای اداراتی در نظر گرفته شود که با پارک علوم و فناوری خوزستان ارتباط برقرار می‌کنند. این مجموعه‌ها می‌توانند دوره‌های آموزشی کارشناسی را برای بدنه مدیریتی خود تعریف کنند تا پرسنل با اهمیت وجود شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور و آینده استان آشنا شوند. در صورت محقق شدن این اتفاق، خواه ناخواه در چند سال آینده بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت.

قربانی با اشاره به دیگر چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان، گفت: در حوزه فناورانه نگاه بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و فناور، زیرساختی و تجهیزاتی است؛ در واقع برای ارائه تسهیلات می‌گویند چه چیزی دارید یا چند متر زمین در اختیار دارید؟ در حالی که زیرساخت شرکت‌های فناور، دانشی است که تولید کرده‌اند.

وی بیان کرد: باید برای بانک‌ها توضیح داده شود که زیرساخت و تجهیزات شرکت‌های دانش بنیان، دانش فنی و علمی است که تولید می‌کنند. شاید قرار نباشد این دانش تبدیل به یک محصول شود بلکه در اختیار یک شرکت تولیدی بزرگتری قرار می‌گیرد تا بتواند منجر به اشتغال و کارآفرینی شود. اگر این مفهوم برای بانک‌ها جا بیفتد، بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور حل خواهد شد.

دبیر کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی پارک علم و فناوری خوزستان گفت: برای این‌که بتوانیم با شرکت‌های نفتی در ارتباط باشیم، یک تفاهم‌نامه با این شرکت‌ها در نمایشگاهی که اخیرا در اهواز برگزار شد، منعقد کردیم و قرار شد انجمنی تشکیل شود که شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه را مدیریت کند بدین ترتیب می‌توان قراردادهای شرکت‌های نفتی را به پارک علم و فناوری واگذار کرد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت