تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

  • کد خبر : 1936
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری خوزستان با ۲ تن از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر و ادبیات انقلابی دیداری صورت گرفت.

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور شهباز گهروئی، رییس حوزه هنری خوزستان، حجت‌الاسلام نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، و حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با محمود زهرتی و احمد سمیع از پیشکسوتان هنر و ادبیات انقلاب اسلامی دیداری صورت گرفت.

محمد شهباز گهروئی در دیدار با محمود زهرتی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی، هنرمندان و پیشکسوتان هنر و ادبیات انقلاب را سرمایه‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: ما نیز باید میراث‌دار و قدردان این فعالان و پیشکسوتان باشیم.

رییس حوزه هنری خوزستان بر هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید هر سازمانی متناسب با رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده دارد فعالیت کند و تقسیم کاری بین این نهادها صورت گیرد تا از موازی‌کاری در این خصوص جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی میان دستگاه‌های فرهنگی همچون بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه، شهرداری و منطقه آزاد اروند و ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه هنری صورت گرفته است اضافه کرد: همچنین هیات تحریریه فرهنگی با اصحاب رسانه تشکیل شده تا در مناسبت‌های مختلف نسبت به تولید محتوا با موضوعاتی همچون عید فطر، مقاومت، آزادسازی خرمشهر و… اقدام کنند.

محمود زهرتی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عبدالرضا حیاتی از پیشکشوتان عرصه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: مرحوم حیاتی گوهری ناب و نابغه فرهنگی و انقلابی بود که با وجود اینکه ۲۳ جلد کتاب در حوزه نمایشنامه دفاع مقدس به چاپ رسانده بود ولی با بی‌مهری‌هایی مواجه شد و آن‌ طور که باید از ظرفیت‌های وی استفاده نشد.

این نویسنده، داستان‌نویس، شاعر در حوزه ادبیات دفاع مقدس تدوین سند راهبردی حوزه هنری را اقدامی ارزشمند دانست و ابراز کرد: این سند می‌تواند از موازی‌کاری بین دستگاه‌ها جلوگیری کرده و هم افزایی ایجاد کند و ما نیز هر خدمتی در این راستا نیاز باشد آماده همکاری هستیم.

وی خواستار جمع‌آوری هر چه سریع‌تر خاطرات و تجربیات افرادی شد که در دفاع مقدس حضور داشتند و بیان کرد: این اقدام باید اولویت اول ادبیات پایداری استان برای جهش و ارتقای وضعیت موجود باشد و این کار هم به عهده نهادها و متولیان مرتبط و هم دغدغه مندان و نویسندگان این عرصه است.

در ادامه با احمد سمیع از دیگر پیشکسوتان هرصه هنر انقلاب اسلامی دیداری صورت گرفت که در این دیدار حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده با اشاره به ضرورت توجه به نوحه‌سرایی اظهار کرد: یکی از مسایلی که شاید از موضوع شعر و مداحی هم قابل توجه‌تر باشد، مساله نوحه‌سرایی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: اهمیت این مساله به قدری است که همکاران ما در تهران پیشنهاد دادند در کنار کانون مداحان و مجمع شعرای استان، صنفی جداگانه با عنوان کانون نوحه‌سرایان را در خوزستان راه‌اندازی شود.

احمد سمیع این مداح و ذاکر اهل‌ بیت (ع) نیز با استقبال از اقدام راه‌اندازی کانون نوحه‌سرایان گفت: نوحه‌سرایی بیشترین تاثیر را در دفاع مقدس در جهت تبلیغ جنگ و بسیج عمومی داشته و از جمله نوحه‌سرایان این عرصه حاج صادق آهنگران است.

در پایان این دیدارها از این پیشکسوتان عرصه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت