تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

خداحافظ! مرد متیـن مطبوعات

  • کد خبر : 2461
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
خداحافظ! مرد متیـن مطبوعات
حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، یار دیرین امام و رهبری و مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، دیروز 15خرداد 1401 به ملکوت اعلی پیوست.

سیدمحمود دعایی از همراهان امام خمینی(ره) در نجف بوده است. او از اعضای مجمع روحانیون مبارز است که از سال ۱۳۵۹ سرپرستی موسسه اطلاعات را به عهده داشت، دعایی همچنین سابقه ۶ دوره عضویت در مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد.  در سال ۱۳۲۰ در یزد، دیده به جهان گشود. او بعد از پایان دوران دبیرستان به حوزه علمیه کرمان رفت و فراگیری علوم دینی را آغاز کرد.  او توانست در سال ۱۳۴۶ سطوح عالیه را به پایان برساند و در همان سال بود که تحت تعقیب عوامل رژیم شاه قرار گرفت و به همین خاطر مخفیانه به عراق رفت و ادامه تحصیلاتش را در عراق از سر گرفت.


 سوابق اجرایی 


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سایر کشورها فعالیت سیاسی داشته است و در همین راستا به اروپا و کشورهای خاورمیانه مانند لبنان، عربستان، سوریه، اردن، افغانستان و پاکستان سفر کرده است.  او از اعضای مجمع روحانیون مبارز است و از سال ۱۳۵۹ تاکنون به عنوان سرپرست موسسه اطلاعات مشغول فعالیت بود. دعایی در شش دوره مجلس شورای اسلامی تا سال ۱۳۸۲ به عنوان نماینده مردم حضور داشته است.  او در فاصله سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ به مدت دو سال سفیر ایران در عراق بوده، و پیش از آن نیز در سال‌های اقامت حضرت امام(ره) در نجف یکی از همراهان ایشان بوده است.
 شخصیتی که نیاز به معرفی ندارد

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت