تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

جام جهانی قطر| آرژانتین ـ فرانسه؛ فینال بیست‌ودوم با جادوی مسی و معجزه امباپه

  • کد خبر : 2715
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه با اتکا به ستاره‌های خود خصوصاً مسی و امباپه به‌دنبال پایانی خوش در فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند.

تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (یکشنبه ـ به‌وقت تهران) در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه لوسیل مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند تا تکلیف قهرمان بیست‌ودومین دوره معتبرترین تورنمنت ملی جهان مشخص شود.

تیم تحت‌هدایت دیدیه دشان در حالی پا به این بازی می‌گذارد که یک هدف دارد و آن دفاع از عنوان قهرمانی است که چهار سال پیش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دست آورد. خروس‌ها که دو روز پیش آغاز این جام کریم بنزما را به‌دلیل مصدومیت از دست دادند، با تکیه به درخشش کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو که به‌ترتیب ۵ و ۴ گل به ثمر رسانده‌اند؛ با حذف تیم‌های لهستان، انگلیس و مراکش به دیدار فینال راه پیدا کردند.

خروس‌ها در شانزدهمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی به‌دنبال هت‌تریک در کسب قهرمانی این تورنمنت معتبر هستند. آنها پیش از این در سال ۱۹۹۸ با سرمربیگری امه ژاکه و در سال ۲۰۱۸ با سرمربیگری دیدیه دشان به قهرمانی جام جهانی رسیده‌اند. اگر دشان ۵۴ساله موفق شود فرانسه را به قهرمانی در این دوره برساند، تبدیل به دومین مربی پس از ویتوریو پوتزو می‌شود که تیمش را به دو قهرمانی متوالی می‌رساند. پوتزو در جام‌های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ تیم ملی ایتالیا را به دو قهرمانی متوالی رسانده بود.

در سوی دیگر تیم تحت‌هدایت لیونل اسکالونی که این جام را با شوکی بزرگ آغاز کرد و در بازی اول خود در مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب عربستان شد، در ادامه برای رسیدن به فینال تمامی رقبای خود در مرحله گروهی و مراحل حذفی را شکست داد. آلبی‌سلسته در مراحل حذفی به‌ترتیب استرالیا، هلند (در ضربات پنالتی) و کرواسی را از پیش‌ِرو برداشت تا رؤیای خود یعنی کسب قهرمانی را زنده نگه دارد.

آرژانتین که پیش از این در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و ۱۹۸۶ مکزیک به قهرمانی رسیده، به‌دنبال این است تا پس از ۳۶ سال طلسم ناکامی خود در این رقابت‌ها را بشکند و جام را با خود به خانه ببرد. آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ تا آستانه کسب قهرمانی پیش رفتند اما در آخرین گام با نتیجه یک بر صفر مغلوب آلمان شدند و به نایب‌قهرمانی بسنده کردند. آلبی‌سلسته در جام جهانی قبلی هم در مرحله یک‌هشتم نهایی توسط فرانسه حذف شد.

حالا آخرین رقص لیونل مسی در زمین فوتبال برای تیم ملی آرژانتین می‌تواند پایان خوشی داشته باشد، موضوعی که بازیکنان آرژانتین را متحد‌تر از گذشته کرده است. مسی و خولین آلوارس نیز به‌ترتیب با ۵ و ۴ گل‌زده بهتری گلزنان آرژانتین در این دوره از رقابت‌ها هستند.

جدال مسی و امباپه ۵گله برای آقای گلی بر جذابیت‌های فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد افزود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت