تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر خبر داد؛

تشکیل کمیته ای مختص سرمایه‌گذاری، زیباسازی و باز زنده سازی کارون

  • کد خبر : 4490
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه کارون نماد شهر اهواز بوده و اهمیت فروانی دارد، کمیته‌ای مستقل میان شورای شهر، شهرداری اهواز و سازمان آب‌‌ و برق تشکیل و مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری، زیباسازی و باز زنده سازی کارون را دنبال خواهد کرد.

به گزارش بهین خبر از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز سید محمدعلی پورموسوی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در رودخانه کارون دومین جلسه با همین دستورکار در کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر تشکیل و مقرر گردید این جلسه تدوام داشته باشد که در دو حوزه باز زنده‌سازی کارون و نی‌زدایی و لایروبی آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در خصوص نی‌زدایی رودخانه کارون مقرر گردید که سازمان آب‌ و برق خوزستان این کار را انجام دهد و موارد مربوط به حمل و نقل آن را نیز شهرداری اهواز عهده دار شود. علاوه بر آن موضوع ایستگاه‌های آب خام و میزان برداشت از آن ها و پروژه های سرمایه‌گذاری زیپ‌ لاین و پارکینگ رفاه نیز در جلسه بعدی مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: پروژه پل طبیعت نیز یکی از ابر پروژ‌ه‌هایی است که برای شهر اهواز پیش‌ببنی شده است که در آن یک پل دو وجهی که یک طبقه آن مخصوص تردد وسایل نقلیه و در طبقه فوقانی نیز جاذبه‌های گردشگری مانند هتل و رستوران و بازار احداث خواهد شد. البته این امکان نیز وجود دارد که بحث تردد وسایل نقلیه با توجه به تعدد پل‌ها از پروژه حذف شود که برای اینکار پس از تصویب طرح باید مجوزات لازم از سازمان آب و برق گرفته شود.

وی ادامه داد: در خصوص لایروبی رودخانه کارون گفته شد که بر اساس قانون جدید این کار در حوزه وظایف شهرداری بوده و مقرر گردید برنامه ‌ریزی لازم برای سرمایه‌گزاری و مزایده این کار صورت گیرد که این موضوع در جلسات بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد‌.

پور موسوی ادامه داد: با توجه به اینکه کارون نماد شهر اهواز بوده و اهمیت فروانی دارد، کمیته‌ای مستقل میان شورای شهر، شهرداری اهواز و سازمان آب‌‌ و برق تشکیل و مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری، زیباسازی و باز زنده سازی کارون را دنبال خواهد کرد.

وی در خصوص احداث پارکینگ رفاه تشریح کرد: پارکینگ رفاه در ۱۰ طبقه شامل ۷ طبقه پارکینگ و ۳ طبقه بازار با ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۰ خودرو، یکی دیگر از ابر پروژه‌های شهرداری اهواز است که در حال برنامه‌‌ریزی برای اجرایی شدن آن هستیم تا با احداث آن بخش بزرگی از مشکل پارکینگ مرکز شهر حل شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت