تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان

ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

  • کد خبر : 3912
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: بیش از 30 هزار فرصت شغلی با اعتبار 1430 میلیارد تومان توسط کمیته امداد در سال ۱۴۰1 برای مددجویان استان خوزستان ایجاد شد

به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) حسین وطن پرست اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۰ هزار مورد از متقاضیان اشتغال به صورت اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی، بخشی به مراکز کاریابی هدایت شغلی و بخشی برای گذراندن دوره‌های آموزش شغلی استان خوزستان معرفی‌ شده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دام‌پروری، کشاورزی و صنایع‌دستی و مشاغل نوین دانش بنیان به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود.
این تسهیلات عمدتا به مددجویان تحت پوشش این نهاد، خانواده این گروه و نیز دهک‌های پایین جامعه تعلق می‌گیرد و گروه مربوطه در صورت اثبات نیازمندی به کارشناسان این کمیته می‌توانند ضمن دریافت آموزش‌های مهارتی، اعتبارات نام‌برده را نیز دریافت کنند.
وطن‌پرست با اشاره به اینکه بر اساس رتبه‌بندی انجام‌شده در ارزیابی جامع کیفی و کمی عملکرد اشتغال و خودکفایی در سرفصل‌های مختلف، استان خوزستان موفق به کسب رتبه برتر شد، افزود:
وی افزود: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) خوزستان با احتساب شاخص‌های در نظر گرفته‌شده از سوی ستاد مرکزی این نهاد، رتبه برتر کشوری را در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داد. در این مدت زمینه اشتغال بیش از ۱۹ هزار نفر از مددجویان و متقاضیان شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندان مددجویان مورد حمایت این نهاد و نیازمندان در استان خوزستان از طریق معرفی مشاغل نوین و دانش‌بنیان، راهبری شغلی، آموزش‌های کسب و کار، تسهیلات بانکی، فرصت شغلی از طریق اجرای طرح و کاریابی هدایت شغلی ایجاد شد.
در سال جدید با موافقت این نهاد (شورای پول و اعتبار) با افزایش سه برابری این اعتبار، سقف وام اشتغال در رسته‌های شغلی مشخصی به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت همچنین سقف تسهیلات اشتغال‌زایی برای نیازمندان به ۱۵۰ میلیون تومان رسید و کارفرمایان هم تا ۴ میلیارد تومان می‌توانند تسهیلات شغلی دریافت کنند.
درخصوص شکل‌گیری «مرکز نیکوکاری مردمی تخصصی اشتغال که مختص واحد کارآفرینی کمیته امداد است»، ابراز داشت: مرکز نیکوکاری کارآفرینی یکی از فرصت های بسیار خوب در جهت کمک به نیروی انسانی، جذب منابع خیرین کارآفرین، استفاده از ظرفیت های پنهان منطقه و مهمتر از همه جلب رضایت مردم و انجام امور توسط افراد توانمند در حوزه فعالیت هر اداره است.
برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان مددجوی تحت پوشش متقاضیان باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌ متقاضیان در این سامانه بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.
مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی نیز با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی (hayat.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت