تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3
امام جمعه اهواز:

اهتمام دولت به خنثی‌سازی تحریم‌ها با اتکاء به فرصت‌های داخلی است

  • کد خبر : 1618
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
اهتمام دولت به خنثی‌سازی تحریم‌ها با اتکاء به فرصت‌های داخلی است
امام جمعه اهواز با بیان این که افزایش فروش نفت فرصت و امید است که خیلی از مشکلات حل شوند، گفت: اهتمام دولت و نگاه جدی‌تر به خنثی‌سازی تحریم‌ها با اتکاء به فرصت‌های داخلی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۲ فروردین‌ماه) در خطبه اول نماز جمعه اهواز، با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و اشاره به چند توصیه، اظهار کرد: در این ماه دعا بخوانید، زیاد استغفار کنید. ممکن است امانتی گردن انسان باشد، سعی کند آن را ادا کند و اگر کینه‌ای از دیگران به دل دارد آن‌ها را ببخشد و حلال کند تا پاک وارد ماه رمضان شود. 

وی با اشاره به اهمیت ترک گناه در فرصت باقیمانده افزود: غیبت نکنید و به کلامی که بر زبان می‌آورید تامل کنید، تقوای الهی را پیشه کنید یعنی همه محرمات را ترک کنید و به خداوند متعال در همه امور باطنی و ظاهری توکل کنید؛ تکیه‌گاه، خداوند است و توکل بر او مساله مهمی است. 

موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت روزه گرفتن، گفت: برخی از پدران و مادران با این دلیل که بچه آن‌ها امتحان دارد او را برای روزه گرفتن بیدار نمی‌کنند، برخی فکر می‌کنند روزه گرفتن برای افرادی است که کار نمی‌کنند و در جای خنک هستند. این عبادت خدا خیلی از مشکلات را حل و صحت و سلامت انسان را تضمین می‌کند. در بحث روزه و ماه رمضان توصیه می‌شود که به قرائت قرآن اهتمان ویژه‌ای داشته باشید. 

امام جمعه اهواز در خطبه دوم ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: در خصوص مسائل اقتصادی الحمدالله شاهد افزایش میزان فروش نفت بودیم که از یک جهت خوشحال‌کننده و از جهت دیگر نگران‌کننده است زیرا امام(ره) فرمودند که از خام‌فروشی جلوگیری شود. کشور چین از یک بشکه نفت حدود ۲ هزار فرآورده نفتی استخراج می‌کند. ما نیز باید به سمتی برویم که بتوانیم از این فرآورده‌ها استفاده کنیم. 

وی تاکید کرد: افزایش فروش نفت فرصت و امید است که خیلی از مشکلات حل شوند. اهتمام دولت و نگاه جدی‌تر به خنثی‌سازی تحریم‌ها با اتکاء به فرصت‌های داخلی است. 

امام جمعه اهواز با اشاره به تغییر رویه دولت عنوان کرد: تغییر رویه دولت در بخش بین‌المللی و نگاه ویژه به کشورهای شرقی است. در حالی که برخی، امیدشان به کشورهای غریی است. 

موسوی‌فرد با بیان اینکه توافق در مذاکرات با غرب و افزایش درآمد نفتی  از جهتی فرصت و از جهتی تهدید است، افزود: هشدار جدی کارشناسان بر این است که این مساله موجب تورم نشود. 

وی در پایان در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، معتقد است: از خیلی وقت پیش بنیان حذف ارز تدریجی گذاشته شد ولی به هر حال  به هر دلیل کار صحیحی نبوده است و اجماع بر سر آن کار سه قوه بوده است. حذف ارز ۴۲۰۰ به مصلحت کشور نیست. از طرفی کالاهای اساسی که نیاز مردم است باید خوب مدیریت شوند. اجرای بد آن خدای ناکرده سبب نشود که سفره مردم تنگ‌تر شود. اجرا کنید اما مواظب باشید که سفره مردم مخصوصا قشر ضعیف تنگ‌تر نشود و به آن توجه شود. 

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت