تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
9
یک مدرس حوزه و دانشگاه‌:

امام علی (ع) ساده می‌زیست و کارگزاران خود را به ساده‌زیستی توصیه می‌کرد

  • کد خبر : 2201
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
یک مدرس حوزه و دانشگاه‌ با اشاره به ساده‌زیستی امام علی (ع) گفت: نمی‌شود در زمانی که دشمن تهاجم را شروع کرده از مردم خواست که زندگی ساده‌ای داشته باشند یا کالای تولید داخل مصرف کنند اما کارگزاران اصلی و ارشد نظام خود را از این ساده‌زیستی مستثنی بدانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) در دوران حکومت خود زندگی ساده‌تری از زمانی که خلافت در دست دیگران بود داشت و کارگزاران را نیز به ساده‌زیستی توصیه می‌کرد.

او یادآوری کرد: در نظام جمهوری اسلامی یک کارگزار نه تنها نباید میزبان ثروتمندان و طبقات مرفع جامعه باشد بلکه در چنین مهمانی‌ایی نباید شرکت کند.

حسن‌زاده با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در موارد مختلف از جمله مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی بیان کرد: هر آنچه که باید از امیرالمومنین (ع) الگو بگیریم در توصیه‌های رهبر نیز آمده و در این توصیه‌ها در درجه اول مخاطب مسؤولان هستند. بنابراین اگر مسؤولی کمترین حرکتی در غیر این جهت داشته باشد دوگانگی رفتار جامعه را آزار می‌دهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌ خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) به عنوان بزرگترین تربیت یافته وجود مقدس رسول اکرم (ص) شخصیت استثنایی و فراتر از یک مذهب، یک زمان و مکان دارد.

امام علی (ع) در دو دوره قبل از تشکیل حکومت دینی و در دوران تشکیل حکومت دینی الگو و سرمشقی برای مردم است و هر چه از ویژگی‌ها و شخصیت امیرالمومنین (ع) بگوییم تا زمانی که برنامه و عمل‌مان را در مسیر ایشان قرار نداده‌ایم کارمان را درست انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در زمانی که خلافت در دست خلیفه دیگری بود منتقد حاکمیت بود که این انتقاد در نهج البلاغه دیده می‌شود. زمانی که ایشان حکومت را در دست گرفت دیگر منتقد بودن از خود معنی ندارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه سیره امیرالمومنین (ع) حجت است، خاطرنشان کرد: زمانی که نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد باید ببینیم امام علی (ع) چه رفتاری با مردم و کارگزاران داشته و بر آن اساس عمل کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌ افزود: امام علی (ع) فرمود عدالتش همه را دربرمی‌گیرد و کسی نمی‌تواند خود را از این عدالت مستثنی کند. یعنی آقازاده و فرد دارای عنوان یا ثروت هم از عدالت مستثنی نیست. این موضوع در رفتار امام علی (ع) نمایان بود و کارگزارانی که برخلاف عدالت کار می‌کردند از عدالت امام علی (ع) مصون نماندند و ایشان با کارگزاران متخلف برخور می‌کرد.

حسن‌زاده بیان کرد: امروز به شدت به چنین رفتارهایی در نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم و باید مردم اعمال عدالت را در بخش‌های مختلف بببینند و شاهد وجود تبعیض نباشند.

وی ابراز امیدواری کرد: در این ایام مردم و مسئولان زندگی سراسر افتخار امام علی (ع) را بیشتر بشناسند و بیشتر بر اساس سیره ایشان عمل کنند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت