تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خبر داد:

افزایش تمام شاخص‌های بیماری در خوزستان / خطر درگیری با موج کرونا

  • کد خبر : 1426
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
افزایش تمام شاخص‌های بیماری در خوزستان / خطر درگیری با موج کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش همه شاخص‌های بیماری در خوزستان نسبت به درگیری با موج بیماری هشدار داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۳۰۳ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: پس از تست‌های انجام شده، ۱۵۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۴۲ بیمار بیشتر شده است. در این مدت ۱۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل نیز بیشتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز گذشته پنج نفر بیشتر بوده است.

علوی گفت: بنابراین همانگونه که انتظار می‌رفت به دلیل تاخیر در تکمیل واکسیناسیون، بی‌توجهی به هشدارها و کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دید و بازدیدهای سال نو، دورهمی‌های فراوان و ترددهای مختلف تمام شاخص‌های بیماری افزایش یافته است.

وی گفت: روز گذشته درصد بهبودی در استان خوزستان یک درصد کاهش یافته و به حدود ۹۷ درصد رسیده است بنابراین از همه مردم می‌خواهیم علاوه بر تکمیل واکسیناسیون خود، استفاده از ماسک را فراموش نکنند. البته استفاده از ماسک نیز باید به صورت صحیح باشد یعنی ماسک، بینی و دهان را کاملا بپوشاند و کناره‌ها را کیپ کند. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: مردم در تجمعات فشرده حضور نیابند و در اماکن دارای تهویه مناسب تردد کنند و شست‌وشوی مرتب دست‌ها را فراموش نکند. 

وی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن اسکان مهمانان نوروزی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن اسکان مهمانان نوروزی که در اختیار آموزش و پرورش است، خوب است اما به گونه‌ای نیست که فکر کنیم میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن، ایده‌آل و مانند حضور در یک هتل سه ستاره است. 

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: مردم در بیرون رفتن‌ها و حضور در تجمعات باید بیشتر رعایت کنند زیرا در صورت ادامه این روند و همچنین عادی‌انگاری ممکن است در روزهای آینده شاهد موج بیماری باشیم.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت