تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2

اسناد نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس رونمایی شد

  • کد خبر : 4135
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
اسناد و مدارک نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس روز پنجشنبه در آیینی به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول با حضور فرمانده ارتش در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر رونمایی شد.

به گزارش بهین خبر فرمانده ارتش جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این آثار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: از دل این ویران شدن‌ها، سوختن‌ها، انفجارها، موشک‌ها و بمباران‌ها میراثی با نام دانش و تجربه دوران بی‌نظیری به نام دفاع مقدس متولد می‌شود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: این میراث حق نسل‌های آینده و این دین به گردن کسانی است که این میراث را در دل دارند.
وی ادامه داد: اگرچه ستاره‌های نورانی در کارنامه ما به عنوان مجاهدت‌های بی‌ریا ثبت شده ولی به طور قطع علامت‌های پاسخگویی هم در آن به همراه خواهد داشت و از ما سوال می‌کنند که چرا به نسل‌های بعدی منتقل نکردید.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به امکانات اطلاع‌رسانی دوران جنگ گفت: ما برای اینکه صدای خطبه‌های ظهر جمعه رهبری را گوش کنیم ساعت‌ها با رادیو درگیر بودیم زیرا تنها وسیله ارتباطی آن زمان همان رادیو بود.
امیر سرلشکر موسوی اظهارکرد: برخی مواقع افرادی حرف‌های دشمنان انقلاب و غربی‌ها را نشخوار می‌کنند و غصه می‌خورم که چرا جامعه آنها را می‌پذیرند؛ اکنون نیز با شهید شدن پنج مرزبان در سراوان عده‌ای قلم به دست گرفتند و با سوء استفاده از خون شهدا دارند و مقاومت، ایستادگی، شهادت، دفاع از مرز و کشور، ناموس، دین، حیثیت و پرچم جمهوری اسلامی را با عناوینی چون این جوانان گناه داشتند تضعیف می‌کنند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: شهریور ۵۹ با خرداد ۱۴۰۲ حدود ۴۰ سال فاصله دارد و جوانان ما حق دارند که ندانند و آن زمان را درک نکنند؛ این دین بر گردن همه ما است انشالا با علامت سوال درخصوص این دین از دنیا نرویم.

این مقالات و اسناد شامل ساماندهی، نمایه سازی، ترمیم و توصیف ۲۸ هزارو ۳۴۲ برگ سند در قالب ۱۴۱ جلد کتاب و ثبت در سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس می‌باشند.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه از طریق فرودگاه دزفول وارد دزفول شد و امروز در آیین رونمایی از اسناد دفاع مقدس و همایش چهارم خرداد شرکت کرد.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت