تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز مطرح کرد

  «اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر در سال جاری/ثبت نام ۶ هزار خانواده در نرم افزار بهروب»

  • کد خبر : 4141
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۳:۰۲
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز از ثبت نام ۶ هزار خانواده در نرم افزار بهروب خبرداد و گفت: در بودجه سال جاری شهرداری ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر پیش بینی شده است.

به گزارش بهین خبر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، احمد سراج در حاشیه برگزاری کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اظهار کرد: نگهداشت شهر، نظافت و حوزه رُفت و روب یکی از ضرورت‌های خاص و مطالبه جدی مردم از شهرداری بوده و به هر میزان در این حوزه تلاش شود شهری بهتر، تمیزتر و عاری از زباله خواهیم داشت؛ در نتیجه علاوه بر ایجاد شرایط بهداشتی، رضایت‌مندی شهروندان نیز حاصل می‌شود.

وی با اشاره بررسی موضوعات متعدد در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: بررسی وضعیت نظافت شهری در دو حوزه عوامل شهرداری که باید خدمات را ارائه دهند با تاکید بر گزارش‌های شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و با توجه به برونسپاری جمع آوری زباله و رُفت‌ و روب، عملکرد پیمانکاران در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه عملکرد حوزه خدمات شهری مناطق ۸ گانه شهری در طول ساعت ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: این بررسی‌ها نیز با تاکید بر مطالبات گزارش‌های مردمی و خروجی‌های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ صورت گرفت که علاوه بر آن پایش‌ مدیریت سامانه در خصوص پاسخگویی و رفع مشکل تا رضایت‌مندی شهروندان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: رُفت و روب مناسب جزو اولویت‌های مهم شهروندان بوده که با دعوت از پیمانکاران مطالبه جدی مردم با آن‌ها در میان گذاشته شد تا نظارت بیشتر و بهتری بر عملکرد آن‌ها صورت گیرد؛ علاوه بر آن تاکید شد که پیمانکاران تجهیزات خود را بروز کنند.

سراج با اشاره به بررسی مراجعات شهروندان در دو ماهه اول سال جاری به سامانه ۱۳۷ اضافه کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان داد علاوه بر اینکه میزان مراجعه شهروندان در دو ماه نخست سال جاری نسبت به همین بازه در سال قبل افزایش داشته، میزان گزارش‌های مردمی نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن افزایش چشم‌گیری داشته است.

«اختصاص ۳۰ هزار تُن قیر در سفر رئیس جمهور به خوزستان»

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز آسفالت معابر را اولویت اول شهروندان اهواز دانست و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در آسفالت معتبر و نگاه ویژه‌ای که شورای ششم به مسئله آسفالت معابر دارد، در بودجه سال جاری شهرداری ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر پیش بینی شده است. علاوه بر آن در سفر ریاست جمهوری ۳۰ هزار تُن قیر برای آسفالت معابر اهواز مصوب شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ تیم زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز تاکید کرد: در اوایل سال گذشته ساماندهی سگ‌های بلاصاحب جز سه مطالبه اول شهروندان بود که با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده بر اساس قانون و همکاری با حامیان و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه رتبه قابل قبولی در میان کلانشهرهای کشور بدست آمد.

سراج عنوان کرد: با وجود اقدامات انجام شده همچنان نظافت شهری جز اولویت‌های مهم شهروندان است که این مطالبه پیگیری و بررسی شد.

« ۶ هزار مخزن زباله خریداری شد»

وی گفت: کمبود‌ مخازن پسماند یکی از مسائلی است که به طور جدی توسط شهروندان پیگیری شده و تاکنون حدود ۶ هزار مخزن زباله خریداری شده و به مرور به مناطق شهرداری تحویل داده می‌شود و وجود این مخازن مانع از پخش و رهاشدن پسماند در سطح معابر می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصریح کرد: موضوعات مرتبط با رُفت و روب علاوه بر آموزش کارگران شهرداری نیازمند قرار دادن تجهیزات مناسب در اختیار کارگران است.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: برای این کار در ابتدا یک رضایت‌مندی نسبی در میان کارگران خدمات شهری ایجاد کردیم و سپس با استقرار سامانه‌های مختلف به دنبال هوشمندسازی خدمات شهری، نظارت بر عملکرد کارگران، مناطق و پیمانکاران بودیم و به مرور این سامانه‌ها با تکمیل اطلاعات پایه وارد فرآیند خدمات شهری می‌شوند.

سراج ضمن تاکید بر اهمیت آموزش شهروندی و همراهی شهروندان با مدیریت شهری ادامه داد: یکی از پایه‌های مهم مدیریت شهری همراهی و مشارکت مردم در بهبود شرایط و مدیریت شهر است؛ این همراهی در برخی موارد نیازمند آموزش است که با استفاده از پتانسیل فضای مجازی، رسانه‌ها و سایر موارد اقدامات خوبی صورت گرفت که نمونه آن را در رعایت زمان‌بندی بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۲۳ مشاهده می‌کنیم به گونه‌ای که منطقه ملاشیه در صدر رعایت این زمانبندی در میان محلات مختلف اهواز قرار دارد؛ این در حالی است که در برخی محلات ۳ بار در شبانه روز زباله‌ها جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه خدمات شهری باعث افزایش بودجه‌های عمرانی می‌شود افزود: تفکیک زباله در مبدا و هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند خشک از مبدا با مشارکت شرکت بهروب از ۴ ماه پیش آغاز و تا کنون ۶ هزار خانواده در این نرم‌ افزار عضو شده‌اند و پسماند خشک از مبدا تحویل و هزینه آن را دریافت می‌کنند؛ البته بخش زیادی از شهروندان هزینه پسماند خشک را به مددجویان بهزیستی و موسسات خیریه اهدا می‌کنند.

«راه‌اندازی کارخانه تفکیک پسماند در مقصد»

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: راه‌اندازی کارخانه تفکیک پسماند در مقصد که یکی از برنامه های مهم شهرداری اهواز بود که از هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و روزانه حدود ۶۰۰ تُن پسماند را تفکیک می‌کند؛ همچنین زباله‌های غیر قابل بازیافت در سلول شماره دو سایت صفیره دفن بهداشتی‌ می‌شوند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=4141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت