تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3
نماینده مردم آبادان در مجلس مطرح کرد

آنچه آبادانی‌ها از سفر رئیس جمهور انتظار دارند

  • کد خبر : 3482
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
آنچه آبادانی‌ها از سفر رئیس جمهور انتظار دارند
نماینده مردم آبادان در مجلس، انتظارات و خواسته های مردم و فعالان اقتصادی و صنعتی آبادان از سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان را تشریح کرد

به گزارش بهین خبر و به نقل از مهر سیدمحمد مولوی  با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان در اردیبهشت ماه سال‌جاری اظهار کرد: در اولین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان با توجه به اینکه سفر اول استانی دولت بود، تقریباً مورد اساسی احصا نشده بود.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروه توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در خصوص امور زیربنایی، اقتصادی، کسب و کار، فرهنگی، درمان، ورزشی و… مطرح کردم که مورد موافقت قرار گرفت و اکنون درخواست داریم نسبت به تأمین اعتبار برای مصوبات این کارگروه اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به ساخت پالایشگاه خوزستان توضیح داد: یکی از طرح‌های مهم صنعتی شهر آبادان، پالایشگاه نفت خام فوق سنگین خوزستان واقع در ۱۷ کیلومتری این شهر است که دولت باید اعتبار لازم را به منظور راه‌اندازی این پالایشگاه انجام دهد.

مولوی با اشاره به لزوم تکمیل جاده آبادان – اروندکنار عنوان کرد: این جاده یکی از راه‌های مواصلاتی مهم شهرستان آبادان است که ضرورت دارد به وضعیت آن رسیدگی شود.

وی، وضعیت معابر شهری آبادان را نامناسب عنوان کرد و گفت: وضعیت زیرساخت‌های شهری از جمله معابر به یکی از دغدغه‌های مردم شهروندان آبادان تبدیل شده و باید به صورت استاندارد بهسازی شوند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه توجه به زیرساخت‌های ورزشی را مهم قلمداد کرد و افزود: درخواست داریم یک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری مجهز در آبادان احداث تا توسعه ورزش به صورت صحیح انجام شود و زیرساخت‌های ورزشی افزایش یابد.

مولوی با اشاره به مطالبات فعالان اقتصادی آبادان گفت: صدور مجوز واردات لوازم سرمایشی به گمرکات آبادان و اصلاح اقلام کالاهای وارداتی را دولت باید با دقت بررسی و مورد بازنگری قرار دهد.

وی، عملیاتی کردن خط آبی بندر آبادان- سیبه عراق را ضروری دانست و اظهار کرد: کمک به صادرات و فعالیت‌های بازرگانی، توسعه گردشگری آبی، درمانی و آموزشی، رونق کسب و کار، ارتقای امنیت مرز و همچنین افزایش اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری بخشی از مزیت‌های این طرح مهم اقتصادی است.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر در ادامه اعطای امتیازات خاص به بنادر و گمرکات شهرهای آبادان و خرمشهر را سبب جهش رونق اقتصادی قلمداد کرد و افزود: باید ارتباط بین‌المللی آبی به ویژه با کشورهای همسایه برقرار شود و وضعیت فعلی گمرکات و بنادر این دو شهر را مناسب نمی‌بینیم.

مولوی با اشاره به تأخیر در لایروبی رودخانه بهمن‌شیر و اروند تاکید کرد: چنانچه این امر مورد پیگیری قرار نگیرد، شناورهای بزرگ امکان تردد نخواهند داشت و از سوی دیگر کسب و کارهای مرتبط با حوزه آب با چالش مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب آبادان تاکید کرد: به صورت مستمر اعلام شده موضوع زیرساخت‌های شهری موضوعی جدی است که باید با قید فوریت اقدام عملی برای آن انجام شود و بر همین اساس انتظار می‌رود دولت طرح تصفیه خانه فاضلاب آبادان را تکمیل کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس، توجه به کشاورزان و مشکلات آنها را سبب افزایش اشتغال و همچنین تأمین امنیت مواد غذایی عنوان کرد و گفت: دولت باید فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حوزه کشاورزی را محقق کند.

مولوی با اشاره به وضعیت سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: ضرورت دارد ساماندهی به وضعیت محدوده و اختیارات سازمان منطقه آزاد اروند در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم در دستور کار قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: تخصیص اعتبار به منظور احداث ۳۰۰ کلاس درس در قالب احداث مدارس یکی از مطالبات جدی ما است که انتظار داریم دولت به صورت ویژه آن را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: «اقدامات عملی و انجام طرح‌های ملموس برای مردم» باید اولویت سفر رئیس جمهور به استان خوزستان باشد. مردم این استان در انتظار نتایج عملی هستند و خواستار اقدامات جدی برای رفع مشکلاتشان هستند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت