تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5
مدیرعامل آبفا استان عنوان کرد:

آبرسانی به یک هزار روستای خوزستان در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 1503
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
آبرسانی به یک هزار روستای خوزستان در سال ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اجرای پروژه های محرومیت زدایی در خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۱ در برنامه داریم یک هزار روستای دیگر را در خوزستان آبرسانی کنیم.

محمد رضا کرمی نژاد اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه محرومیت زدایی آبرسانی به روستاهای خوزستان، روز گذشته کلنگ زنی طرح های آبرسانی به ۵۸ روستای شهرستان کرخه با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: این پروژه شامل دو بخش آبرسانی است که بخش اول، آبرسانی به ۳۸ روستای خلیفه حیدر برای جمعیت تحت پوشش ۱۵ هزار نفری است و این پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال و با افق جمعیت ۲۵ هزار نفری اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای میان آب شهرستان کرخه گفت: این پروژه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و برای جمعیت ۶ هزار نفری اجرایی شده است.

کرمی نژاد با اشاره به پروژه آبرسانی ۳۸ روستای خلیفه حیدر تصریح کرد: این پروژه شامل ۲۵ کیلومتر لوله گذاری و احداث مخازن بتنی به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب در روستای خلیفه حیدر و خماط است که با احداث ایستگاه پمپاژ و ساختمان کلر زنی، حفاری، تکمیل، تجهیز و راه اندازی ۳ حلقه چاه با ظرفیت هر کدام ۴۵ لیتر بر ثانیه پروژه آبرسانی به ۳۸ روستای خلیفه حیدر تکمیل می شود.

وی عنوان کرد: ۴۸۶ روستای استان با ۴۸ هزار خانوار و جمعیت ۱۸۶ هزار نفر که در هشت ماه اخیر آبرسانی شدند، پیش از این تنها کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز از آب شرب برخوردار بودند.

کرمی نژاد ادامه داد: برای آبرسانی به یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث و ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.

وی افزود: ظرفیت تامین آب یک هزار و ۱۰۱ روستای آبرسانی شده در خوزستان به ۲۵۳ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش یافته و برای اجرای آن ها هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با اشاره به اجرای طرح محرومیت زدایی در خوزستان گفت: این طرح برای نخستین بار در دولت سیزدهم در خوزستان اجرا می‌شود و در قالب آن به ۱۸۹ روستای دیگر خوزستان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی حضرت ولی عصر(عج) آبرسانی خواهد شد.

کرمی نژاد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در برنامه داریم یک هزار روستای دیگر را آبرسانی خواهیم کرد و ۱۸۹ روستای دیگر در طرح محرومیت زدایی آبدار می شوند که در این راستا اولین کلنگ زنی پروژه محرویت زدایی در خوزستان در شهرستان شوش به زمین زده شد.

وی بیان کرد: همچنین پروژه های آبرسانی به روستاهای دهدز و اندیکا که از نقاط محروم منطقه هستند نیاز داریم در اولویت اجرایی قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت