تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

تشکیل کمیته آب در مناطق نفتخیزجنوب با هدف کاهش برداشت از کارون

  • کد خبر : 1793
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۲۱
تشکیل کمیته آب در مناطق نفتخیزجنوب با هدف کاهش برداشت از کارون
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اهمیت بهره‌وری در استفاده از حقابه تخصیصی به حوزه صنعت به ویژه در بخش نفت گفت: به‌منظور کاهش برداشت از رودخانه کارون، کمیته آب در این شرکت تشکیل شد.

علیرضا دانشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: آب در فرآیند تولید نفت یک نیاز اساسی محسوب می‎‌شود و بهره‌وری مناسب در استفاده از حقابه تخصیصی، علاوه بر صرفه جویی در منابع آبی منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی ادامه‌داد: به‌همین منظور در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، کمیته آب تشکیل شد تا در راستای ماموریت‌هایی که برای آن تعیین شده، اقدامات اساسی و کاربردی را در دستور کار قرار دهد.

دانشی گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های این کمیته، ایجاد بهره‌وری در حقابه تخصیصی و کاهش برداشت از رودخانه کارون است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی را یکی دیگر از مهمترین ماموریت‌های این شرکت عنوان‌کرد و افزود: اصلاح ساختار اجرای این طرح یک ضرورت بود که با اقدامات انجام شده در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ این اصلاحات اعمال شد و روند اجرای پروژه‌ها در قالب ساختاری بهتر ادامه یافت.

وی با بیان اینکه پایش، تعمیر و بازسازی خطوط لوله‌های نفتی، تسریع در تعمیر اساسی تاسیسات و ماشین‌های دوار همواره به عنوان یک اقدام کاربردی در راستای انجام وظایف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد، تصریح کرد: پیگیری تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی و توسعه تاسیسات با جدیت در این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان‌کرد: از نیمه دوم سال گذشته، برای انجام صادرات خدمات فنی و مهندسی مرتبط با صنعت، پیگیری‌های جدی آغاز شده است.

دانشی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری صورت گرفته توسط وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران برای بازگرداندن برخی اختیارات به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و گفت: این اصلاحات دربرگیرنده اختیارات مالی، شیوه‌نامه‌ و دستورالعمل‌های مربوط به حوزه نیروی انسانی و همچنین تعمیرات هستند و علاوه بر اینکه باعث نگهداشت تولید نفت می‌شومد به تقویت تولید مورد نیاز کشور نیز منجر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح افزایش تولید افزود: طرح بازگشت به تولید قبل از تحریم‌ها از لحاظ تکنیکی و فنی آماده شده و مناقصات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است تا بتوانیم به تعهداتمان در زمینه تولید عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان‌کرد: ساماندهی نیروی انسانی، اجرای طرح تبدیل وضعیت ایثارگران، طبقه‌بندی مشاغل و برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت و کمیت نیروی انسانی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی است.

وی درباره اقدامات مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی نیز بیان‌داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی موجود، در این حوزه سعی شده تا بخشی از امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز مناطق پیرامونی صنعت نفت تامین شود.

دانشی به موضوع پرداخت مطالبات شهرداری اهواز از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اشاره‌کرد و گفت: این شرکت همچنین در زمینه نهضت درختکاری، اقدامات موثری انجام داده و برای مشارکت هرچه بیشتر در این زمینه، برنامه ریزی‌های کاربردی را در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به اراضی تحت تملک این شرکت اشاره‌ و اضافه‌کرد: ساماندهی اراضی تحت تملک در نیمه دوم سال گذشته اجرایی شد.

در سفر شهریورماه سال ۱۴۰۰ وزیر نفت به مناطق نفتخیز جنوب، استاندار خوزستان از جواد اوجی خواست تا نسبت به ساماندهی و اصلاح حریم اراضی نفت در استان خوزستان بازنگری‌های کارشناسی صورت گیرد.

به گفته برخی کارشناسان مدیریت شهری، وسعت حریم اراضی نفت در استان خوزستان یکی از عوامل توسعه نیافتن شهرها است

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت