تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

نمایش چهار نوع روایت جدید در موزه هفت‌تپه از زندگی دوره عیلام

  • کد خبر : 1133
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
نمایش چهار نوع روایت جدید در موزه هفت‌تپه از زندگی دوره عیلام
مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: امسال به واسطه پیشواز نوروز نوسده و مطالعاتی که در یک سال گذشته در این پایگاه انجام شده بود توانستیم چهار نوع روایت جدید در ویترین‌های موزه هفت‌تپه از زندگی دوره عیلام به نمایش بگذاریم.


عاطفه رشنویی اظهار کرد: این چهار روایت شامل روایت معرفی معماری عیلام از نگاهی نو، معرفی باستان‌شناسی جانورشناسی در محوطه‌ها تاریخی، معرفی ویترین‌های کتابت با معرفی یکی از سنگ‌افراشته‌های معرفی محوطه هفت‌تپه و معرفی انواع تدفین‌های عیلامی است.

 وی خاطرنشان کرد: موزه هفت‌تپه از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است که نزدیک به ۵۰ سال پیش به همت دکتر نگهبان و با همکاری بخش صنعت، دانشگاه و دولت راه‌اندازی شد. این موزه جزو قدیمی‌ترین موزه‌ها است که دوره جنگ تحمیلی تعطیل و به بیمارستان صحرایی تبدیل شد. پس از آن حدود ۲۰ سال پیش دوباره با بازیابی و مرمت اشیا کارش را شروع کرد.

رشنویی ادامه داد: از ۱۳۹۶ با کف‌سازی، رنگ‌آمیزی مجدد و تعویض ویترین‌ها بازپیرایی این موزه شروع و عملیات بزرگی انجام شد. این موزه از سال ۱۳۹۷ تاکنون هر سال به عنوان موزه برتر ایکوم شناخته شده و معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است.

به گفته مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، این موزه یکی از موزه‌های استاندارد دنیا است که نگاهی نو به زندگی در دوره عیلام دارد. این موزه سخن‌های زیادی برای گفتن دارد.

رشنویی ادامه داد: در ایام نوروز سایت‌موزه هفت‌تپه، موزه هفت‌تپه و سایت‌موزه میراث جهانی چغازنبیل از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت