تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان:

مدیری که سلامت مردم برایش مهم نیست، نباید ادامه کار دهد

  • کد خبر : 1911
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
مدیری که سلامت مردم برایش مهم نیست، نباید ادامه کار دهد
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه باید آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است.

رضا نجاتی در نشست کمیته آب و فاضلاب و بیماری روده‌ای (التور) که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ما می‌خواهیم آب شرب سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل بهداشت افزود: بهداشت بر درمان اولویت دارد. اگر بتوانیم موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کنیم، نیازی به درمان نخواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها گفت: در سال جاری وضعیت آب در پشت سدها نگران کننده‌تر شده است و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: در آب و فاضلاب تلاش‌هایی صورت گرفته اما تعاملات اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد، تیم‌های ناظر باید به صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند.

نجاتی گفت: فرمانداران و بخشداران جلسات شورای سلامت را ادامه دهند و گزارش‌های لازم را دریافت کنند. تیم‌هایی نیز برای نظارت تعیین شود و گزارش‌های لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به وضعیت آبی در استان خوزستان گفت: کشت شلتوک کاملا ممنوع شد و ما روی آب شرب متمرکز شده‌ایم، بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در رابطه کلرزنی در برخی شهرستان‌ها گفت: برخی از شهرستان‌ها میزان کلرزنی پایینی دارند و ‌آب و فاضلاب باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد و تکلیف این شهرستان‌ها مشخص شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان افزود: مدیری که سلامت مردم برای وی مهم نیست، نباید ادامه کار دهد زیرا سلامت مردم خط قرمز ما است.

نجاتی پیرامون وضعیت ابتلا به بیماری وبا و التور در چندسال اخیر گفت: با مدیریت خوبی که صورت گرفت در چند سال اخیر بیماری وبا و التور نداشتیم.

وی افزود: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند زیرا شبکه آبی در آن‌ها طولانی است، دهیاران و بخشداران افزون بر شورای سلامت جلسه خاص پیرامون مسائل بهداشتی برگزار کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از مقدار آبی که پشت سدها است باید مراقبت کنیم، هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و همه پای کار باشند.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی جهت استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب بیان کرد: صدا و سیما فرهنگ‌سازی لازم را در زمینه صرفه‌جویی در آب انجام دهد. دانشگاه علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب نیز جلساتی با یکدیگر داشته باشند تا به صورت تخصصی‌تر اطلاعات میان این دو دستگاه تبادل شود.

نجاتی گفت: فرمانداران در رابطه با بهداشت آب شرب مردم  نظارت کافی را داشته باشند و مواردی که مدنظر است را به استان انتقال دهند.

گفتنی است، در این نشست مواردی همچون وضعیت آب و فاضلاب استان خوزستان، تعداد روستاها و شهرهای تحت پوشش آبفا و مناطق فاقد لوله‌کشی، وضعیت لایروبی و آهک‌پاشی در شهر و روستا، وضعیت کلرزنی در مناطق شهری، مطلوبیت آب، وضعیت و تعداد آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت در استان و… بررسی شد.

لازم به ذکر است، در بحث مطلوبیت کلرسنجی شهرستان‌های کارون، اهواز غرب و شرق، باوی، هندیجان و ماهشهر با وضعیت قرمز نیازمند مداخله فوری هستند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت