تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:

مالکیت شرکت هفت تپه تا پایان امسال واگذار می شود/ همسان سازی حقوق کارگران

  • کد خبر : 3910
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
مالکیت شرکت هفت تپه تا پایان امسال واگذار می شود/ همسان سازی حقوق کارگران
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: مهلت قانونی برای واگذاری قطعی مالکیت شرکت هفت تپه پایان سال ۱۴۰۲ تعیین شده بود که با موافقت وزیر اقتصاد، مالکیت قطعی این شرکت به شرکت صنایع جانبی واگذار می شود.

به گزارش بهین خبر عبدعلی ناصری در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل هفت تپه افزود: رییس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی قول واگذاری قطعی مالکیت شرکت هفت تپه تا پایان امسال شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی داده‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به مطالبه واگذاری مالکیت قطعی شرکت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی ادامه داد: در تیرماه سال گذشته بر اساس مصوبه سران قوا مقرر شد که فرایند قانونی واگذاری مالکیت قطعی شرکت هفت تپه به صنایع جانبی تا پایان ۱۴۰۲ انجام شود.
وی افزود: بر اساس این مصوبه برای واگذاری قطعی مالیک شرکت هفت تپه تا پایان امسال فرصت قانونی وجود دارد که در سفر اخیر رییس جمهور و وزیر اقتصاد این دغدغه مطرح و وزیر اقتصاد قول سرعت بخشی به روند انتقال قطعی مالکیت این شرکت را داد.
ناصری ادامه داد: با توجه به تاکید رییس جمهور و وزیر اقتصادی تا پیش از پایان امسال واگذاری شرکت سهام هفت تپه به سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار نهایی و در عمل مالک هفت تپه به شرکت صنایع جانبی واگذار می شود.
وی گفت: کارگران عزیز شرکت هفت تپه هیچ دغدغه ای نداشته باشند و بدانند که شرکت هفت تپه به مدار تولید برگشته است و به زودی به روزهای طلایی خود بازخواهد گشت.

هفت تپه مادر صنایع نیشکر ایران است

وی شرکت کشت نیشکر هفت تپه را مادر صنایع نیشکر ایران دانست و گفت: بازگشت این شرکت به دوران طلایی فعالیت خود هدف گذاری شده است تا شرکت هفت تپه به جایگاه والای خود در این صنعت بازگردد.
وی شرکت کشت و صنعت هفته را مادر صنایع نیشکر خوزستان و کشور دانست و گفت: مراجعه به تاریخ نشان می دهد که این شرکت با بیش از ۶۲ سال سبقه مرکز آموزش های صنعت نیشکر در کشور بوده است.
ناصری گفت: اگر چه مساحت این شرکت ۱۲ هزار هکتار بیشتر نیست و در مقابل مساحت زیرکشت طرح توسعه نیشکر که ۸۰ هکتار است رقمی بزرگی نیست ولی تمام دستاوردهای صنعت نیشکر بر اساس تجربه های آموزشی، فنی و صنعتی هفت تپه بوده است.
 
احکام همسان سازی حقوق کارگران از هفته آینده صادر می شود
وی با بیان اینکه شرکت هفت تپه در شرایطی قرار گرفته است که حقوق کارگران به موقع پرداخت می شود ادامه داد: همسان سازی حقوق کارگران هفت تپه با کارگران توسعه نیشکر به عنوان یکی از مطالبه های مهم کارگران شرکت هفت تپه نهایی شده و احکام آنها هفته آینده صادر می شود.
وی گفت: بر این اساس همسان سازی حقوق کارگران شرکت هفت تپه با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی صادر و همسان سازی این کارگران از اول اسفند ۱۴۰۱ پرداخت می شود.
ناصری افزود: سطح داشت شرکت هفت تپه به ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار در امسال رسیده است که پیش بینی می شود در آبان امسال بیش از ۹۰۰ هزار تن نیشکر از سطح مزارع این شرکت برداشت بوشد.
 
دست یابی به ظرفیت اسمی هفت تپه پس از سال ها
ناصری با اشاره به واگذاری مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی در مهرماه ۱۴۰۱ با تصمیم انقلابی دولت سیزدهم ادامه داد: کشت نیشکر در این شرکت تا پیش از این حدود یک هز ار هکتار بود و پنج هزار هکتار به سطح این کشت پس از تحویل هفت تپه به شرکت صنایع جانبی افزوده شد.
وی ادامه داد: زمین های داشت شرکت هفت تپه به ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار برای امسال رسیده است که به همت کارگران عزیز این پیش بینی می شود ۹۰۰ هزار تن نیشکر از این مزارع در آبان ماه امسال برداشت شود.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه شرکت هفت تپه امسال به ظرفت اسمی خود پس از پشت سر گذاشتن مشکلات سال های اخیر دست پیدا می کند گفت: تولید ۱۰۰ هزار تن شکر ظرفیت اسمی این شرکت است که امسال به این حجم بالا از تولید دست پیدا خواهیم کرد.

ثابت کرده ایم که کارگران را اعضای خانواده خود می دانیم
وی با اشاره به مشکلات شرکت هفت تپه در دوره مدیریت بخش خصوصی این شرکت گفت: متاسفانه مدیریت بخش خصوصی ضایعاتی را بر این شرکت وارد کرد که به دلیل این مشکلات با مصوبه دولت سیزدهم در مهرماه ۱۴۰۰ مالک بخش خصوصی این شرکت خلع ید و مدیریت آن به شرکت توسعه و صنایع جانبی واگذار شد.
ناصری ادامه داد: در شرایطی مالکیت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی واگذار شد که کارگران این شرکت سه ماه حقوق دریافت نکرده بودند، مزارع دچار مشکل اساسی و کارخانه نیاز به بازسازی اساسی داشت که در اولین گام پرداخت حقوق معوق کارگران در دستور کار قرار گرفت.
ناصری کارگران را سرمایه شرکت هفت تپه دانست و افزود: بنده و همه مدیران شرکت قدردان تلاش همه کارگران شریف و زحمت کش هفت تپه هستم و تمام تلاش مجموعه مدیریتی شرکت ارتقای سطح رفاهیات کارگران است.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه کارگران شرکت خانواده ما هستند ادامه داد: طی چهار سال گذشته مدیریت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نشان داده است که به منابع انسانی توجه خاصی دارد و در این مسیر ترمیم حقوق کارگران همواره مورد توجه بوده است.
 
ساخت سه کارخانه صنایع پایین دست نیشکر
وی با اشاره به امضای سه تفاهم نامه میان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و استانداری خوزستان گفت: احداث سه کارخانه خوراک دام دعبل خزاعی، کارخانه کودفسفات و استحصال اسانس اوکالیپتوس در سفر اخیر رییس جمهور به امضا رسید که تکمیل این طرح ها به عنوان اولویت دنبال می شود
وی با بیان اینکه کارخانه کودفسفات تا پایان امسال به بهره برداری می رسد افزود: کارخانه استحصال اسانس اوکالیپتوس به عنوان یک محصول مهم دارای بازار خوب داخل و خارجی است که احداث این کارخانه ها با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توان داخلی انجام می شود.
ناصری ادامه داد: پنج طرح دیگر توسعه ای در شرکت هفت تپه در حال تدوین است که این طرح ها نیز به عنوان ادامه سفر رییس جمهور با نهایی شدن به امضای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و استانداری خوزستان می رسد.
 
اولویت جذب درشرکت هفت تپه با نیروهای بومی است
وی با بیان اینکه اولویت جذب نیروهای مورد نیاز شرکت هفت تپه از نیروهای بومی منطقه بوده است گفت: نیروی کاری شرکت هفت تپه از روستاها و شهر های اطراف شرکت تامین می شود.
ناصری ادامه داد: جذب نیروی غیربومی در شرکت هفت تپه و صنایع جانبی نیشکر تنها به افراد متخصصی محدود شده است که چنین متخصصانی در منطقه وجود نداشته اند.
وی ضمن تبریک روز کارگر گفت: شرکت هفت تپه متعلق به کارگران است و زحمات کارگران رقم زننده تولید در این شرکت و تحقق شعار سال است.
 
نیروهای فصلی را در شرکت های پایین دست به کار می گیریم
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به ضرورت مکانیزه کردن برداشت نیشکر در شرکت هفت تپه گفت: به دلیل برداشت دستی نیشکر در هفت تپه هم اکنون کارگران فصلی زیادی در این شرکت فعالیت می کنند که این کارگران نگران مکانیزه شدن برداشت و بیکاری خود هستند که برای رفع این نگرانی توجه به ایجاد صنایع پایین دست برای استخدام این کارگران مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: کارگران فصلی بر اساس تجربه و توان فهرست بندی شده است که با توجه تاکید استاندار تمرکز به توسعه صنایع پایین دست این شرکت مورد توجه قرار گرفته است که امکان جذب این کارگران فصلی در کارخانه های ذیل این شرکت در آینده وجود دارد.
ناصری ادامه داد: شرکت هفت تپه با وجود اینکه توان خرید تراکتور را دارد ولی برای کمک به روستاییان اطراف شرکت، تامین تراکتور مورد نیاز شرکت با استفاده از ظرفیت روستاییان اطراف شرکت هفت تپه انجام می شود.
شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکل های این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.
با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی تا کنون به دلیل تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت، همچنان مشکلاتی برای توسعه بیشتر پیشرو دارد.
به همین دلیلی انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان به مطالبه امروز کارگران این شرکت تبدیل شده است.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلو متری شمال اهواز قرار دارد.
آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه هفته گذشته همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد. آیت الله رییسی در سفری از پیش اعلام نشده با حضور در شرکت هفت تپه با جمعی از کارگران این شرکت از نزدیک گفت و گو کرد.
علاوه بر حضور رییس جمهور، در حاشیه سفر رییس جمهور و ۱۱ تن از وزرای کابینه وزیر مدیران شرکت هفت تپه نیز با وزیر اقتصاد و دارایی نشست مشترک برگزار و در آنجا نیز انتقال قطعی مالکیت شرکت هفت تچه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید شد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت