تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

لزوم رسیدگی به آموزش و پرورش در مناطق مرزی

  • کد خبر : 1370
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
لزوم رسیدگی به آموزش و پرورش در مناطق مرزی
وزیر آموزش و پرورش گفت: رسیدگی به مناطق مرزی ۱۶ استان بسیار مهم است؛ البته اکنون نیز همکاران ما در استان‌های مرزی به صورت جهادی در حال کار کردن هستند که نیاز است نیروی انسانی آن‌ها و زیرساخت‌های فیزیکی تامین شود.

یوسف نوری در بازدید از یادمان شهدای شلمچه که امروز (۳ فروردین‌ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم برای امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی قدم برداریم. در این خصوص بستر خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد و باید فعال شود. 

وی با اشاره به سفر خود به استان خوزستان گفت: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان بخش مهم هدف این سفر را تشکیل می‌دهند و ما به پاس احترام به شهدا امروز در این مکان مقدس حضور پیدا کردیم تا تجدید پیمانی با شهدا داشته باشیم. پس از زیارت مزار شهدا دیداری با خانواده شهدا خواهیم داشت. همچنین سفری به مناطق محروم و زلزله‌زده اندیکا و افتتاح مدرسه سردشت دزفول را خواهیم داشت. 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: علاوه بر این از یادمان شهدای غرب دزفول نیز بازدید خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم در این خصوص برای تداوم کار تعلیم و تربیت مبتنی بر مکتب شهدا بهره ببریم.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آوزش و پرورش گفت: در حوزه زیرساخت و فضای آموزشی، مدارس کانکسی و سنگی باید برداشته شوند که تامین اعتبار شده است. بخشی از مدارس ما نیاز به موارد اولیه و ابتدایی دارند که نیاز است انجام شود تا دانش‌آموزان از نظر بهداشتی با مشکلی مواجه نشوند. 

نوری تاکید کرد: رسیدگی به مناطق مرزی ۱۶ استان بسیار مهم است؛ البته اکنون نیز همکاران ما در استان‌های مرزی به صورت جهادی در حال کار کردن هستند که نیاز است نیروی انسانی آن‌ها و زیرساخت‌های فیزیکی تامین شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیگر برنامه مهم وزارت اجرای سند تحول بنیادین است، گفت: کار دیگری که باید انجام شود این است که تغذیه دانش آموزان مناطق محروم را کم کم اجرا کنیم زیرا یک مدت قطع شده بود. این موضوع نیاز است زیرا دانش‌آموزان در سنین رشد هستند. 

بازدید از مناطق عملیاتی خرمشهر، بازدید از دزفول و اندیکا، دیدار و گفت‌وگو با دانش‌آموزان راهیان نور، حضور در جمع گروه‌های جهادی دانشجومعلمان و…. از اهداف سفر دو روزه وزیر آموزش و پرورش به استان خوزستان است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت