تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5
مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان خبر داد:

فعالیت کمیته امداد خوزستان در زمینه طرح‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 1858
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۲۱
فعالیت کمیته امداد خوزستان در زمینه طرح‌های دانش‌بنیان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه اولویت اصلی این نهاد در زمینه اشتغال حرکت به سمت طرح‌های نو و دانش‌بنیان است، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با پارک علم و فناوری امضا شده و درصدد به‌روز شدن آنها هستیم.

جمال شیبه در نشست خبری با موضوع جشن رمضان (هفته اطعام نیازمندان) که امروز (۲۰ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ۳۵ هزار یتیم در خوزستان داریم؛ از سال گذشته در پویش ایران مهربان همه ایتام حداقل یک حامی را دارند ولی یکی از کارهای اصلی ما در ماه رمضان به جز اطعام ایتام، اکرام ایتام است تا سرانه حامیان برای ایتام بالا رود. در حال حاضر سرانه هر حامی یک یتیم است و تلاش ما سه حامی برای یک یتیم است.

وی افزود: تعداد خیران و حامیان در خوزستان قریب به ۳۰۰ هزار نفر است که الزاما ساکن خوزستان نیستند. به صورت متوسط هر یتیم در خوزستان ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و مناطقی که دارای درآمدهای پایین‌تر هستند در بحث بسته‌ای غذایی از مرکز استان بیشتر حمایت می‌شوند. در هر اداره یک حوزه اکرام وجود دارد که ارتباط مستمر با حامیان دارند و حامیان با توجه به اطلاع‌رسانی ما در مسائل مختلف ایتام ورود می‌کنند.

شیبه بیان کرد: رسیدگی به کودکان کار و جمع‌آوری متکدیان در حوزه کاری کمیته امداد نیست و برای مراکز نیکوکاری زیر نظر امداد در این زمینه‌ها فعالیتی تعریف نشده است و هیچ تعهدی نسبت به این موضوع ندارند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: کمیته امداد برای پرداخت وام تا ۱۰ میلیون تومان، سود و کارمزد دریافت نمی‌کند. با سفته و کسر از مستمری مددجو وام را پرداخت می‌کنیم و ضامن نمی‌خواهیم. از صندوق امداد ولایت نیز اگر منابع داشته باشیم به سایر اقشار نیازمند وام پرداخت می‌کنیم ولی از آن‌ها ضمانت می‌گیریم.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان بسیار سخاوتمند هستند، گفت: سال گذشته سهمیه خوزستان ۹۰۰ سری جهیزیه بود اما با کمک مردم در اسفندماه ۱۴۰۰، ۵ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه توزیع کردیم. سهمیه کولر استان خوزستان نیز در تابستان سال گذشته ۷۰۰ کولر بود که با مشارکت مردم ۲۷۰۰ کولر در خوزستان توزیع شد.

شیبه بیان کرد: بودجه کمیته امداد متمرکز در دفتر مرکزی است و ما از آن‌ها بودجه خود را دریافت می‌کنیم و هیچ‌گونه ردیف بودجه‌ای در استان برای کمیته امداد وجود ندارد. بخشی از کمک‌های ما دولتی و بخشی مردمی است؛ در بخش کمک‌های دولتی تلاش می‌شود مستمری ماهیانه مددجویان افزایش باید که البته هنوز قطعی نشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در خصوص آخرین وضعیت مسکن مددجویان گفت: ۱۷۶ مسکن در بندر امام، ۴۸ مسکن در آغاجری، ۵۳ مسکن در رامشیر و ۱۸۲ مسکن در منطقه سپیدار اهواز با ظرفیت مردم و کمک دفتر مرکزی تکمیل شدند.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در اشتغال به سمت طرح‌های نو و دانش‌بنیان است. تفاهم‌نامه‌هایی با پارک علم و فناوری امضا شده و درصدد به‌روز شدن آنها هستیم. کمیته امداد در راستای شعار سال در بحث این طرح‌ها پیشرو خواهد بود کما اینکه نمونه‌هایی از طرح‌های دانش بنیان را اجر کرده‌ایم. پهپادهای کشاورزی و مولدهای خورشیدی برای خوزستان در حال اجرا است و برای اولین بار کمیته امداد طرح ۵۰۰ مولد خورشیدی در مناطق مختلف در این راستا اجرا می‌کند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت