تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

رویکردهای نوین پدافندی در دستور کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد

  • کد خبر : 2574
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
رویکردهای نوین پدافندی در دستور کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: همگام با سیاست‌های کلان سازمان پدافند غیرعامل، این سازمان رویکردهای نوینی را در عرصه پدافند غیرعامل دستور کار خود قرار داده است.

پیام برزگر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سازمان متولی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تداوم و افزایش تولید محصولات پتروشیمی است و به اجرای سیاست‌های حاکمیتی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می پردازد.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از تمرکز این سیاست‌ها در زمینه توسعه و سرمایه‌گذاری متمرکز شده است، افزود: به واسطه برخی تهدیدها، مسائل پدافند غیرعامل نیز به عنوان یک اولویت و بخش مهمی از سیستم مدیریت در اولویت برنامه‌های کاری سازمان قرار دارد.

فرمانده ارشد مدیریت شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اقدامات کاربردی در زمینه‌های پدافندی طی ادوار گذشته بیان‌داشت: برخی از این اقدامات باید مورد ارزیابی، بازنگری و بروز رسانی قرارگیرد تا احتمال آسیب به صنعت تا حد زیادی کاهش یابد.

برزگر با بیان اینکه باید به مسائل مختلفی در حوزه پدافندی توجه کرد، ادامه‌داد: یکی از این مباحث، توجه به توسعه فضای اشتغال و کسب و کار در منطقه است لذا کاهش نرخ بیکاری در شهرستان بندرماهشهر و سایر بخش‌ها به افزایش رضایتمندی و بهبود عملکرد پدافندی صنعت پتروشیمی در این منطقه منجر خواهد شد.

وی افزود: امروز سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در قالب اقدام پدافندی، به مسئله سرمایه‌گذاری(با هدف تولید ثروت و اشتغالزایی) نگاه ویژه‌ای دارد و زمینه‌های لازم برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه زمین های موجود در این منطقه رو به اتمام است، گفت: بخشی از زمین‌های موجود به طرح‌های سرمایه‌گذاری تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی اختصاص یافته است.

برزگر تصریح‌کرد: به‌منظور توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، اجرای فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضروری است تا از این طریق، زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز آتی سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی فراهم شود.

وی به مقوله پدافند غیرعامل از بعد نرم اشاره‌کرد و گفت: سامانه اطلاع رسانی و ارتباطات امن بین شرکت‌های مستقر در منطقه یکی از ارکان کاربردی در پدافند نرم محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه‌کرد: یکی دیگر از رویکردهای پدافندی این سازمان، توجه به حوزه ایمنی زیرساخت‌ها، امور ترافیکی و مسیرهای ارتباطی است.

برزگر بروزرسانی طرح‌های جامع پدافندی این منطقه را ضروری دانست و گفت: یکی از اقدامات کاربردی در بخش پدافند غیرعامل، موضوع تامین آب شیرین از طریق دریا است که با جدیت در دستور کار صنعت پتروشیمی قرار دارد.

وی استقلال صنعت پتروشیمی و قطع وابستگی به خارج از کشور را ضروری دانست و تصریح‌کرد: به واسطه برخی تهدیدها (تحریم ها)، مسائل بازرگانی نیز باید یکی از جنبه‌های پدافندی محسوب شود تا از ضرر و زیان احتمالی مجتمع‌های تولیدی جلوگیری شود.

برزگر خاطرنشان‌کرد: توجه به تهدیدات دریاپایه، توجه به خلاقیت و راه حل‌های نوآورانه، توجه بیشتر به مباحث پیشگیرانه  آموزش و استفاده موثر از ظرفیت بسیج و جامعه ایثارگری منطقه ویژه از رویکردهای دیگر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حوزه پدافند غیرعامل هستند.

۳۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود که در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر قرار گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=2574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت