تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

خوزستان سومین استان بیکار کشور/ وجود ۳۰۰ هزار نفر بیکار در استان

  • کد خبر : 3956
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: جمعیت بیکار استان خوزستان حدود ۳۰۰ هزار نفر است که بخشی از این تعداد اگر سازماندهی شوند این رقم بسیار کاهش خواهد یافت.

به گزارش بهین خبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اصغر رشنودی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  اعلام کرد:  از جمعیت حدود پنج میلیون نفری خوزستان چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سن کار هستند که بخشی از این جمعیت معادل ۶۹ درصد آن غیر فعالند.

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد این جمعیت فعال است که از این میزان نیز بخشی شاغل و بخشی بیکار هستند، افزود: جمعیت کاری استان حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: جمعیت بیکار استان خوزستان حدود ۳۰۰ هزار نفر است که بخشی از این تعداد اگر سازماندهی شوند این رقم بسیار کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای حوزه اشتغال یک سیاست گذاری در دست داریم که بخشی از این سیاست مربوط به مدیریت سهم کارگاه‌های استان برای ایجاد اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۸ هزار کارگاه در استان وجود دارد، اظهارکرد: راه اندازی دوباره کارگاه‌های غیرفعال بخش خصوصی و حل مشکل آنها در جهت رونق تولید و جذب بیشتر نیروی کار از برنامه‌های این اداره کل در حوزه اشتغال است.

وی با اشاره به بسته‌های سیاستی ایجاد اشتغال در استان افزود: برای ایجاد این بسته‌ها بررسی و پژوهش‌های زیادی انجام شده و اقتصاد مرز، اقتصاد دریا، منطقه آزاد، منطقه ویژه استان و درآمدهای ملی و عمومی استان در این بسته‌ها دیده شده است.

اشتغال ۱۰ درصد جمعیت دارای کار خوزستان در صنایع راهبردی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: پنج صنعت راهبردی شامل ۲۳ پتروشیمی، ۱۵ شرکت فولادی، ۹ طرح توسعه نیشکر، سه پالایشگاه نفتی، شرکت ملی حفاری و گاز در خوزستان وجود دارد که حدود ۱۴۱ هزار نفر در این صنایع مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت شاغل استان در صنایع راهبردی مشغول کار هستند، افزود: در نظر داریم امسال فرهنگ سازی شود که ۹۰ درصد اشتغال در سایر پایه‌های اقتصادی مثل اشتغال روستایی و اقتصاد شهری را فعال کنیم.

رشنودی گفت: در اقتصاد شهری در حوزه اصناف ۳۷۲ هزار فرصت شغلی وجود دارد که یک ظرفیت بسیار خوب برای اشتغال استان است و اگر حمایت شوند می‌توانند در کاهش نرخ بیکاری بسایر اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: اصناف حدود ۲.۵ برابر صنایع راهبردی استان در جذب نیروی کار موثر بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: این استان با ۶ کشور همسایه مبادله تجاری دارد که شریک اول آن کشور عراق است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ۲۱ درصد صادرات استان به عراق انجام می‌شود، افزود: ۱۳ درصد صادرات خوزستان به کشور امارات و ۱.۲ درصد به کشور عمان، ۰.۵ درصد به کویت و ۰.۲ درصد صادرات استان به دبی انجام می‌شود.

رشنودی اظهار کرد: هر کدام از این کشورها ظرفیت بسیار خوبی برای استان در حوزه تجارت و درآمدزایی و اشتغالزایی هستند و باید بیش از پیش از این فرصت برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در خوزستان استفاده کرد.

خوزستان با وجود اینکه یکی از قطب‌های صنعتی و کشاورزی است جایگاه سوم کشور در میزان بیکاری دارد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3956

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت