تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3

خوزستانی‌ها سرگردان در خاک؛ تعطیلی باز هم دیر شد!

  • کد خبر : 1862
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
خوزستانی‌ها سرگردان در خاک؛ تعطیلی باز هم دیر شد!
سال‌ها است که خوزستان با معضل گرد و خاک روبه‌رو است و با این وجود همیشه نیز در مورد چگونگی و زمان اعلام تعطیلی مدارس و ادارات با مشکل مواجه بوده است.

این روزها باز هم ریزگردها، خوزستان را درگیر کرده و منجر به ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده اما حالا مشکلات مدیریت ارشد استان خوزستان در نحوه اعلام تعطیلی نیز به دیگر مشکلات مردم افزوده شده است. 

با وجود اینکه از هفته گذشته هواشناسی خوزستان وقوع گرد و خاک را پیش‌بینی و اعلام کرده بود و در بولتن پیش‌بینی سه روزه گرد و خاک مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی نیز روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه خاکی پیش‌بینی شدند اما روز شنبه (۲۰ فروردین‌ماه) تعطیلی یا محدودیتی در فعالیت ادارات و مراکز آموزشی اعلام نشد.

شامگاه شنبه نیز محمدجواد اشرفی دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان تنها از تعطیلی مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی و فعالیت ادارات و مراکز آموزشی با دو ساعت تاخیر در صبح یکشنبه خبر داد. بنابراین کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان خوزستانی باید ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در محل کار یا تحصیل خود حاضر می‌شدند.

بنا به گفته اشرفی مقرر بود در در صورت پایداری پدیده گرد و غبار، متعاقبا تصمیمات لازم در خصوص تعطیلی اتخاذ و اطلاع‌رسانی انجام شود. این در حالی است که ساعت ۹:۲۷ صبح یکشنبه خبر تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی در گروه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان منتشر شد.

بارها پیش آمده که خوزستانی‌ها در روزهای خاکی پس از حضور در محل کار، از تعطیلی ادارات اطلاع پیدا کرده‌اند اما این بار با توجه به هشدارهای هواشناسی در مورد وقوع پدیده گرد و غبار، اعلام دیرهنگام تعطیلی توجیهی ندارد و تنها موجب سردرگمی مردم در مواجهه با این شرایط شده است و در زمان اعلام تعطیلی، بسیاری از کارمندان و دانش‌آموزان و دانشجویان یا به محل کار و تحصیل رسیده بودند و یا در مسیر بوده‌اند و در شرایط آلودگی و گرد و غبار شدید، ناچار به بازگشت به خانه شده‌اند.

حالا این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که ستاد مدیریت بحران خوزستان چه دلیلی برای اتخاذ نکردن و اعلام نکردن این تصمیم در اول صبح داشته است؟  

با توجه به پیش‌بینی افزایش روزهای خاکی خوزستان و احتمال تکرار این شرایط، انتظار می‌رود با تصمیم‌گیری به موقع و مدیریت بهتر اطلاع‌رسانی در این شرایط، مردم را از سردرگمی خارج کرد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت