تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
2
نگاهی به اقدامات ماندگار دولت در خوزستان (3)

خانواده‌ای به وسعت ۱۰۰ هزار نفر در خوزستان/صنعت نیشکر یک پای ایجاد اشتغال

  • کد خبر : 3825
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۹
بخشی از آمار اشتغال مورد نظر دولت، در صنعت نیشکر محقق شده و در سال گذشته که مزیّن به شعار «تولید اشتغال‌زا» بود، تعداد زیادی از طریق برگزاری آزمون، جذب کشت و صنعت‌های نیشکری شدند.

به گزارش بهین خبر و به نقل از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ایجاد یک میلیون شغل در سال؛ یکی از وعده‌های سیّد ابراهیم رئیسی پیش از به دست گرفتن دولت سیزدهم بود. حالا به نظر می‌رسد بر اساس آمارهای منتشر شده، دولت به این وعده خود عمل کرده است.

بخشی از آمار اشتغال مورد نظر دولت، در صنعت نیشکر محقق شده و در سال گذشته که مزیّن به شعار «تولید اشتغال‌زا» بود، تعداد زیادی از طریق برگزاری آزمون، جذب کشت و صنعت‌های نیشکری شدند.

جوانان بومی مناطق همجوار طرح‌های نیشکر در اولویت استخدام قرار دارند و بیش از ۵۰ درصد از شاغلین کشت و صنعت های توسعه نیشکر از مناطق پیرامونی است. این شرکت توانسته با ایجاد اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۵ تا ۶ هزار نفر به صورت فصلی، در تامین معیشت تعداد زیادی از مردم استان نقش داشته باشد.

امنیت پایدار دستاورد سیاست اشتغالزای نیشکر

استراتژی شرکت توسعه نیشکر درخصوص اشتغال، در اولویت نخست تامین نیروی انسانی از مناطق پیرامومی طرح های نیشکر، در اولویت دوم از شهرهای همجوار و در گام سوم تامین نیروی انسانی از کل استان خوزستان می‌باشد. بدون شک این روند هم به لحاظ اقتصادی و هم اجتماعی منافع مردم و شرکت را توامان تامین می‌کند.

امنیت پایدار در منطقه از جمله دستاورد چشمگیر صنعت نیشکر در ایجاد اشتغال به همراه تولید است و باعث شده نیشکر به کام همه خوزستانی‌ها شیرین شود.

 مجموعه‌های تولیدی نیشکر و صنایع جانبی و تبدیلی آن توانسته‌اند تمام اقوام و فرهنگ‌ها را در زیر چتر تولید همدل و هماهنگ نمایند و خانواده‌ای ۱۰۰ هزار نفره، حاصل این همدلی است.

ایجاد اشتغال با راه‌اندازی طرح‌های غیرنیشکری

در عین حال، شرکت توسعه نیشکر، از همه ظرفیت‌های واحدهای نیشکر برای تحقق اشتغال بهره برده و توسعه صنایع پایین دستی و راه‌اندازی طرح‌های غیرنیشکری از راهبردهای این صنعت در تحقق اشتغال است.

 اجرای طرح پرورش متراکم ماهی در نیشکر فارابی، پروش صنعتی و متراکم اکالیپتوس، راه‌اندازی کارخانه‌ تولید کود فسفاته، کارخانه تولید انسانس اکالیپتوس و… از جمله طرح‌های غیرنیشکری است که هم تولید را سر و سامانی بخشیده و هم باعث ایجاد اشتغال شده است.

در حال حاضر، صنعت نیشکر ظرفیت گسترده‌ای برای تحقق اشتغال‌زایی در خوزستان ایجاد کرده و در کنار صنایع پتروشیمی و نفت، جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و با رونق تولید، خیر و برکت را برای منطقه به ارمغان آورده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت