تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6
رئیس پارک علم و فناوری استان عنوان کرد:

جزئیات فعالیت شورای عالی فناوری و نوآوری خوزستان / لزوم همکاری بین صنایع و شرکت‌های دانش بنیان

  • کد خبر : 1802
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
جزئیات فعالیت شورای عالی فناوری و نوآوری خوزستان / لزوم همکاری بین صنایع و شرکت‌های دانش بنیان
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به فعالیت شورای عالی فناوری و نوآوری استان خوزستان، بر لزوم همکاری بین صنایع و شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

دکتر محمد راضی جلالی اظهار کرد: از مهمترین علل بالا بودن نرخ بیکاری خوزستان، نبود هماهنگی صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان است. نه صنایع اطلاعات کافی و لازم از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان را دارند و نه شرکت‌های دانش بنیان اطلاعی از نیازها و اولویت‌های فناورانه صنایع و دستگاه‌ها دارند؛ در این شرایط، پارک علم و فناوری خوزستان به عنوان یک حلقه وصل عمل می‌کند و با دریافت اعلام نیازها از صنایع بزرگ و کوچک و ارائه آن‌ها به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه را برای توسعه این شرکت‌ها  فراهم کند.

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در پارک علم و فناوری خوزستان، افزود: مهمترین دغدغه‌های شرکت‌هایی که در حال حاضر در پارک علم و فناوری خوزستان داریم معضل فضای فیزیکی است.

راضی جلالی گفت: به عنوان مثال فضای فیزیکی در تملک پارک علم و فناوری خوزستان چیزی حدود ۱۸۰۰ متر مربع است و سایر فضاهایی که داریم اجاره‌ای هستند ولی جالب است بدانید در یکی از استان‌ها ۵۲۰ هکتار زمین در اختیار پارک علم و فناوری آن استان قرار دارد.

وی افزود: وقتی هدف‌گذاری، اجماع و رویکرد بین صنایع و دستگاه‌های مختلف یکسان باشد می‌بینیم که در جهت رفع مشکلات مربوط به اشتغال و توسعه پایدار، همه سازمان‌ها و صنایع دست به دست هم می‌دهند و بستر را برای فعالیت شرکت‌های دانش بینان فراهم می‌کنند. شرکت‌هایی هستند که بارها و بارها مقام معظم رهبری از آن‌ها نام برده و از آن‌ها حمایت کرده‌اند و بعضا نقد کرده‌اند از صنایع بزرگی که از آن‌ها حمایت شده اما نتوانسته‌اند رضایتمندی مردم را کسب کنند و علت آن هم این است شرکت‌های بزرگ عموما دانش بنیان نیستند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تاکید کرد: خواسته کنونی مقام معظم رهبری این است که صنایع، دانش بنیان شوند یعنی فراتر از اینکه شرکت‌های دانش بنیان در صنایع فعالیت کنند زیرا هم بهره‌وری افزایش پیدا می‌کند، هم بازه زمانی تولید کم می‌شود، هم خروج ارز کاهش پیدا می‌کند، هم بازار رقابت برای تولیدکنندگان فراهم خواهد شد و هم می‌توانیم به بازار بین‌المللی وارد شویم؛ اکنون چقدر توانسته‌ایم از ظرفیت بازار عراق استفاده کنیم؟

وی افزود: واقعیت این است یکی از مهمترین عواملی که از ابتدای انقلاب تاکنون اقتصاد کشور را سرپا نگه داشته و پویا و رو به رشد کرده، فعالیت همین جوانانی بوده که در شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور در حال فعالیت هستند.

راضی جلالی با اشاره به فعالیت شورای عالی فناوری و نوآوری استان خوزستان گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌ها و حمایت ویژه استاندار خوزستان، چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور از جمله چالش بانک‌ها، مالیات و بیمه و بروکراسی اداری دست و پا گیر را مرتفع کنیم. هدف‌گذاری ما این است که برگزاری نشست شورای عالی فناوری و نوآوری به صورت ماهانه برگزار شود و در ذیل آن کارگروه‌های تخصصی تشکیل شوند تا خروجی عملیاتی‌تری را شاهد باشیم.  

وی با اشاره به کارگروه‌های شورای عالی فناوری و نوآوری، بیان کرد: کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی که در ذیل آن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی حفاری، شرکت نفت و گاز اروندان، پتروشیمی و صنایع وابسته حضور دارند، از جمله کارگروه‌های مهم این شورا خواهد بود. با توجه به ظرفیت بالای خوزستان در حوزه کشاورزی، کارگروه دوم ما با عنوان کشاورزی، دامپروری و شیلات، تمام مجموعه‌های مرتبط با این حوزه را در این کارگروه کنار هم قرار می‌دهد. کارگروه سوم نیز صنعت و معدن است. کارگروه آب و انرژی و کارگروه سلامت، بهداشت و محیط زیست نیز از دیگر کارگروه‌های شورای عالی فناوری و نوآوری محسوب می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان یادآور شد: جلسات این کارگروه‌ها به صورت هفتگی برگزار می‌شوند و خروجی آن‌ها، دریافت نیازهای فناورانه صنایع و دستگاه‌ها است که آن‌ها را در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده و به تبع آن، در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت