تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
4
با اعلام اسامی نفرات برتر صورت گرفت

برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره اهواز همدل

  • کد خبر : 3937
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره اهواز همدل
آیین اختتامیه نخستین جشنواره اهواز همدل با اعلام نفرات برتر در بخش‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش بهین خبر آیین نخستین جشنواره اهواز همدل شماگاه چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه با اعلام اسامی نفرات برتر در تالار شهر برگزار شد.

آموزش شهروندی از زبان هنر و همراهی هنرمندان

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز اظهار کرد: شهر از مجموعه جامعه و افراد تشکیل می‌شود، حفظ و نگهداری شنر نیز بر عهده همین افراد است، اگر قرار باشد اتفاق مثبتی در شهر رخ دهد باید با همراهی و همدلی افراد جامعه صورت گیرد.

وی افزود: از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز به دنبال ایجاد یک همراهی و همدلی عمومی در شهر اهواز بودیم، این اعتقاد وجود دارد که هزینه در حوزه آموزش شهروندی و ایجاد همدلی سرمایه گذاری ویژه است که سبب توسعه فرهنگ شهری می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: همانگونه که همه استحضار دارید اهواز گران اداره می‌شود به گونه‌ی که سالانه بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه خدمات شهری هزینه می‌شود به طور مثال اگر با آموزش شهروندی و ایجاد یک همدلی بتوانیم دفعات جمع‌آوری زباله را نصف کنیم در واقع هزینه آن نصف می‌شود و می‌توانیم آن را در حوزه عمرانی و توسعه شهری هزینه کنیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد از طریق آموزش شهروندی در شهر یک تغییر وتحول ایجاد کنیم باید این کار را از طریق زبان هنر انجام دهیم تا همدلی، دلبستگی و وابستگی به شهر بیشتر شود لذا برای اینکار باید ارتباط هنرمندان با مدیریت شهری بیش ای پیش و مداوم باشد.

محمودی با تاکید بر ایجاد فضای مناسب فرهنگی از طریق زبان هنر، توضیح داد: ما باید به گونه ای فضاسازی فرهنگی و آموزش شهروندی داشته باشیم تا با عبور از مسائل جزئی شهری به مسائل کلان رسیدگی کنیم در این راستا باید حلقه و ارتباط ایجاد شده میان هنرمندان و مدیریت شهری تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اهواز با توجه به پتانسیل‌های طبیعی و فرهنگی که دارد می‌تواند یکی از زیباترین شهرهای ایران باشد، اهواز در ایران به عنوان شهر پل ها معروف است کمتر شهری می‌توانید پیدا کنید که چنین تعداد پل داشته باشد علاوه بر آن کارون می‌تواند یکی از بهترین جاذبه گردشگری کشور باشد برای رسیدن به چنین دورنمایی باید علاوه بر آموزش شهروندی و انجام کارهای فرهنگی زیرساخت های لازم نیز ایجاد شود که یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است.

آموزش شهروندی هدف اصلی جشنواره اهوای همدل

حمید رعیتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز اظهار کرد: اولین جشنواره اهواز همدل با همکاری و عنایت هنرمندان از ۸ استان مختلف از دیماه سال گذشته آغاز شد، در این همایش به دنبال این بودیم که اثاری تولید شود تا بتوانیم از آن‌ها در راستای آموزش شهروندی بهره‌مند شویم و نارسایی و مشکلات شهر را نیز به گوش مسئولین امر برسانیم.

وی افزود: شهر اهواز گران اداره می‌شود دلیل این گرانی دو بخش عمده مدیریتی و شهروندی دارد، در بخش مدیریت با رویکرد جدید در تلاش هستیم که با افزایش بودجه عمرانی و کاهش هزینه های جاری کمی از گرانی کاسته شود.
وی تاکید کرد: بخش دیگر این گرانی که به حوزه شهروندی بازمی‌گردد مربوط به عدم نگهداری اموال شهری مانند پارک، مبلمان شهری است و مجدد باید هزینه گردد تا بازسازی شوند علاوه بر آن جمع آوری چندباره زباله در روز نیز در افزایش هزینه ها نیز تاثیر گذاشته لذا در این همایش به دنبال این امر بودیم تا با آموزش شهروندی شهروندان را در مدیریت هرچه بهتر شهر و ارزان شدن آن همراه کنیم.
وی در پایان ضمن قدر دانی از هنرمندانی که در همایش شرکت کردند، گفت: انتظار داریم هنرمندان گرامی تنها به این جشنواره و سایر جشنواره ها بسنده نکنند بلکه در تمام طول سال این ارتباط حفظ شود تا همه با هم برای اهوازی زیبا تلاش کنیم.

در پایان هیأت داوران نخستین جشنواره اهواز همدل متشکل از حسین جلودار، محمد آهنگر و علی معرف در بخش عکس؛ محمدامین غفاری در بخش گزارش خبری ویدیویی؛ مریم دباغ زاده در بخش پوستر؛ و سید علی عالمشاه در بخش موشن گرافیک ضمن تشکر از همه‌ی هنرمندان به جهت خلق آثار متنوع، پس از بررسی‌های کارشناسی نتیجه آرا خود را بدین شرح اعلام کرد:

بخش عکس حرفه‌ای
نفر اول: اثری حائز این رتبه نشد
نفر دوم: یاسمین حسین‌نژاد
نفر سوم مشترک: مهرداد میثاقیان- کوروش حاتمی
شایسته تقدیر: مقداد امیری

عکاسی با موبایل
احسان قصدی – علیرضا صالحی مجد – سروش کریمی

گزارش ویدیویی
نفر اول: رضا باقری خواه
نفر دوم: ندا گلی
نفر سوم: حسام حسینی‌نیا
شایسته تقدیر: مائده مراغی

موشن گرافی
نفر اول: آرش بی ریا
نفر دوم: حبیب نواصر
نفر سوم: هادی رمضان‌پور
شایسته تقدیر: زهرا پور اسدالله – زهره ملامحمدی

پوستر
نفر اول: محمد قنواتی
نفر دوم: محمد فرشادیان
نفر سوم مشترک: انسیه برزن – سعید رویین‌تن
شایسته تقدیر: زهرا مراد حاجتی

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=3937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت