تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
7
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی بهزیستی:

آیین‌نامه زیست‌بوم اشتغال بهزیستی در حال تدوین نهایی است

  • کد خبر : 1614
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
آیین‌نامه زیست‌بوم اشتغال بهزیستی در حال تدوین نهایی است
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از تدوین نهایی آیین نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی خبر داد.

سید محمدحسن صافی امروز در جلسه هم‌اندیشی اشتغال و کارآفرینی خوزستان اظهار کرد: در این آیین‌نامه، هر استان و هر شهرستان باید بر مبنای ظرفیت‌های خود اشتغال ایجاد کند و ۳۱ استان باید زیست بوم منحصر به فرد خود را داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌ها و خروجی متمرکز و قابل رصد در بهبود فرآیند اشتغال مددجویان گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰چهار کارگروه با هدف ساده.سازی، اصلاح و روان‌سازی فرآیندهای اشتغال تشکیل شد.

صافی با بیان اینکه تمرکز ما بر انجام کارهای اساسی و تاثیرگذار است تا بتوانیم در رفع مشکلات اشتغال گام‌های موثرتری برداریم افزود: این کارگروه‌ها چند فعالیت را در دستور کار داشتند، علی الخصوص اصلاح پورتال  اشتغال، اصلاح شاخص‌های نظارتی و بازنگری دستورالعمل آماده‌سازی شغلی که در چند ماه توسط این کارگروه‌ها انجام شد.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در پایان افزود: پیوست اشتغال در کنار دیگر فعالیت‌های توانمندسازی و تخصصی سازمان قرار می‌گیرد و از ظرفیت‌های سازمان در همه ابعاد بخصوص مراکز غیر دولتی، موسسات و مجتمع‌های بهزیستی در جهت اشتغال مددجویان و معلولان استفاده خواهد شد.

مهران کریمیان سرپرست اداره‌کل بهزیستی خوزستان نیز ضمن اشاره به اینکه توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون از موضوعات مهم بوده است، گفت: در برنامه ششم توسعه و برنامه راهبردی سازمان بهزیستی و در قانون جامع حمایت از معلولان به بحث اشتغال و خودکفایی جامعه هدف بهزیستی تاکید بسیاری شده است.

وی افزود: آماده سازی شغلی و راه‌اندازی شغل و تثبیت اشتغال پایدار برای جامعه هدف سازمان، فرآیندی سخت و پیچیده است و یکی از موضوعات مهم برای معلولان، آماده‌سازی و مشاوره شغلی برای ورود به بازار کار است.

وی گفت: راه اندازی اتاق فکر و استفاده از نظرات نخبگان  در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت و آسیب‌دیدگان اجتماعی، ارتقای جایگاه دبیرخانه اشتغال، تدوین دستورالعمل جامع اشتغال، انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش بنیان و سایر دستگاه‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند به بهبود شرایط اشتغال کمک کند.

کریمیان همچنین افزود: راه‌اندازی مراکز غیر دولتی اشتغال، استفاده از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی و برندسازی و راه‌اندازی فروشگاه‌های محصولات مددجویان از دیگر موارد مهم در این زمینه است.

گفتنی است در این جلسه سایر حاضرین ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات، اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال حوزه کاری خود را تشریح کردند. 

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=1614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت